• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: ENGADGET, BENCHMARK

02.07.2018

10:02

FEJSBUK delio podatke korisnika sa velikim brojem IT kompanija

Hi-Tech

FEJSBUK delio podatke korisnika sa velikim brojem IT kompanija

Podeli vest

Nije tajna da je Fejsbuk delio korisničke podatke sa proizvođačima uređaja i softvera kao deo svojih partnerstava sa njima. Međutim, sada je obim tih sporazuma postao nešto jasniji

Fejsbuk je odgovorio na zahtev "House Energy & Commerce" komiteta da dostavi podatke sa odgovorima na 747 stranica, u kojima se detaljno objašnjava sporazum o razmeni podataka društvene mreže sa drugim kompanijama. Kako je istaknuto, Facebook je delio korisničke informacije sa 52 firme, uključujući kineske kompanije kao što su Alibaba, Huawei, Lenovo i Oppo - a za neke od njih smo već znali. 

(VIDEO) MNOGO, BRE, KOMPLIKOVANO! Ovako je izgledalo slanje e-maila 1984. godine


Fejsbuk je za sada već okončano partnerstvo sa 38 ovih kompanija, a za još sedam njih partnerstvo ističe u julu 2018. i sa još jednom u oktobru. 

Tri partnerstva će se nastaviti, kako je istakao Fejsbuk. Apple ima ugovor koji se nastavlja nakon oktobra, Amazon takođe ima sporazum, dok je kompaniji Tobii potrebno ovo partnerstvo za eye-tracking aplikaciju koja Facebook omogućava dostupnim ALS pacijentima. Takođe, tu su još uvek aktuelne alijanse sa kompanijama Alibaba, Mozilla i Opera da se omoguće Facebook obaveštenja u browserima, mada ovo neće uključivati pristup podacima prijatelja. 

Fejsbuk je takođe priznao da je developerima eksternih aplikacija dao više od šest meseci dodatnog vremena da obustave svoje prakse prikupljanja podataka, nakon implementacije strožijih kontrola deljenja u 2014. godini, uključujući Hinge i Spotify. 

PANIKA! Fejsbuk će obaveštavati korisnike koliko vremena provode na mreži!


Iako navedena partnerstva nisu bila neopravdana u svojim namerama, postoji zabrinutost da je Fejsbuk koristio semantiku za deljenje podataka izvan FCT dekreta o odobrenju, koji zahteva da sajt dobije dozvolu pre prikupljanja većeg broja podataka nego što to dozvoljavaju podešavanja privatnosti korisnika. Tvrdilo se da su vendori u ovim partnerstvima bili dobavljači, a ne treće strane, a Facebook u svom novom odgovoru tvrdi da nije kršio odredbu. 

Dokument dolazi otprilike dve nedelje nakon što je Fejsbuk Kongresu isporučio 452 stranice sa odgovorima na pitanja na koja Mark Zuckerberg nije odmah odgovorio tokom svog nedavnog svedočenja. Međutim, i dalje nije objašnjeno sve. 

Fejsbuk nije objasnio zbog čega nije proveravao aplikacije kao što je "thisismidigital life" iz Cambridge Analytica skandala, kao i da li je razmišljao ili ne o implementiranju naknade umesto prikazivanja oglasa. Nova serija odgovora može biti korisna, ali ipak neće zadovoljiti sve koji zahtevaju da znaju kakve su bile Facebookove prakse u procesu prikupljanja podataka.



Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set

Srbija