Shutterstock

10:02 Iće i piće 0

Zenasamja.me/Informer.rs | 08. 01. 2016.

OD DANAS JEDEMO "TRAVU"! Uz ovih 5 namirnica ćete stesati stomak posle praznika!

Dijeta je pojam koji mnogi nakon prazničnog obilja na stolu ukucavaju u internet pretraživač. No da biste smanjili "štetu" nastalu nekontrolisanim unosom slasnih zalogaja ne morate biti tako rigorozni prema svom organizmu

Nutricionisti nikako ne savetuju gladovanje. Stoga vam preporučujemo pet namirnica koje vašem telu pružiti potrebne vitamine i minerale, ali i obuzdati divovski apetit.

1. Banana

Obiluje kalijumom koji pomaže pri uklanjanju viška vode iz organizma, a jedna banana sadrži čak 450 miligrama ovog elementa. Prirodni šećeri fruktoza, saharoza i glukoza odličan su izvor energije za naše telo, pa konzumirajući bananu smirujemo lažne osećaje gladi koji nas često dovode do zabranjenih zalogajčića.

2. Žitarice

Integralne žitarice nabolje su prijateljice probave, ali i sitosti zahvaljujući bogatstvu dijetalnih vlakana koji smanjuju osećaj gladi. Biljna vlakna u zobi i ječmu povoljno utiču na smanjenje holesterola, dok sve sve žitarice sadrže pentoze tj. sluz koja ima laksativno dejstvo i reguliše šećer u krvi.

3. Zeleni čaj

Verni saveznik za kojim valja posegnuti najmanje tri puta dnevno jer glavni sastojak zelenih listića je katehin. On ubrzava sagorijevanje kalorija za čak 40 odsto.

4. Cimet

Prstohvat cimeta svakodnevno posut po voću ili u mleku  rešiće vas osećaja gladi dok kažete "keks". Osim toga, cimet smanjuje i holestreol u telu.

5. Mahunarke

Nije važno da li je u pitanju pasulj ili grašak. Izaberite svoju omiljenu mahunarku i konzumirajte je kao glavni obrok nakon kojeg će vas osećaj sitosti pratiti najmanje četiri sata. Naime, mahunarke nose nadimak "meso za siromašne" jer su bogate proteinima, imaju nizak glikemijski indeks. Od minerala i vitamina sadrže gvožđe, kalcijum i magnezijum u visokim količinama. Ubrzavaju metabolizam.

(VIDEO) NEĆE VIŠE DA NAS TRUJU! Mesne prerađevine od 1. janura kvalitetnije!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]