Shutterstock

20:26 Iće i piće 0

Ljubav&Zdravlje | 20. 08. 2016.

SRPSKA KRALJICA: Šljiva daleko zdravija nego što mislite!

Šljive se koriste u kulinarstvu i proizvodnji rakije od davnina, ali su često neopravdano smatrane za previše obično voće. Zapravo, reč je o supervoću

Svaka domaćica je nekada provodila dane pored šporeta kuvajući džem u sezoni šljiva, dok se posle ručka uživalo u ukusnim knedlama. Ova nezaobilazna kraljica domaće rakije je daleko zdravija nego što mislite...

Nutricionisti tvrde da se na vrhu liste od 24 vrste voća, sa najjačim antioksidansnim delovanjem, nalazi baš šljiva. Suva šljiva u odnosu na drugo suvo voće ima dvostruko veću antioksidansnu moć.

Ali zato i sveže i suve šljive predstavljaju pravu malu riznicu kalijuma, vlakana, vitamina, a u tragovima se može naći magnezijum i gvožđe. U bilo kom obliku ova voćka je izuzetno bogata jedinstvenim fitonutrijentima, kao i neohlorogenskom i hlorogenskom kiselinom. U sto grama šljiva ima čak 87 grama vode i jedanaest grama ugljenih hidrata. Od vitamina ima najviše C i E, betakarotena i folne kiseline.

JEDITE KRUŠKE Čuvaju vaše srce i imunitet!

Saveti

* Mutnjikava površina šljive nije znak da je plod pokvaren, nego da je svež. Birajte šljive s peteljkama, čvrste i neoštećene, lagano mekane na pritisak (ali ne premekane).
* Na sobnoj temperaturi držite onoliko zrelih šljiva koliko ih možete pojesti tokom dana, a ostale sklonite u frižider. Stavite ih u papirnu ili plastičnu kesicu, tako u frižideru mogu izdržati nekoliko dana. Šljive koje ste čuvali u frižideru biće sočne i slatke ako ih ostavite na sobnoj temperaturi pre konzumiranja.
* Ako želite da iznenadite goste specijalnim predjelom, obmotajte šljive (kojima ste izvadili košpicu) tankim šnitom slanine, probodite štapićem i kratko zapecite na roštilju, a i uz drugo meso (sa grila) pripremite sos od šljiva.

Poznato je da šljive podstiču probavu i pomažu protiv zatvora (konstipacije) zato što su bogate vlaknima.

Šljive popravljaju apetit, jačaju srce i pomažu kod oboljenja bubrega, bolesti jetre i kod reume. Kada se redovno konzumiraju, odlične su u prevenciji raka, podmlađuju i regenerišu organizam i sprečavaju pojavu bora.

Podstiču probavu i pomažu kod zatvora zato što su bogate vlaknima

Takođe, one su odlična preporuka za mršavljenje, jer vezuju masti iz hrane koje se unose u organizam i izbacuju ih preko creva. Iako sadrže obilje raznovrsnih voćnih šećera, šljive imaju samo 46 kalorija na 100 grama. Idealna su lagana užina.

RECEPTI: 
Pekmez od šljiva
Za pekmez od šljiva potrebno vam je pet kilograma šljiva, kilogram šećera, dva limuna, dva decilitra ruma i tri vanilin šećera. Šljive operite, ocedite, prepolovite i izvadite koštice. U posudu u kojoj ćete kuvati pekmez stavite red šljiva, red šećera i tako dok sve ne potrošite. Ostavite preko noći na hladnom. Kuvajte na srednje jakoj vatri. Kada je smesa već prilično gusta, dodajte oljušćen limun, iseckan na tanke kriške. Pred sam kraj kuvanja dodajte rum. Kuvano je kada sa kutlače pekmez pada u komadima.

NAJBOLJI KUHINJSKI TRIK Kako da isečete luk bez suza!

46 kalorija
na 100 g imaju šljive

Pileći medaljoni sa šljivama
Sastojci: pileći file, 400 g svežih ili suvih šljiva, kašika senfa, 100 g putera, 3 listića žalfije, so, biber.
Priprema: Pileći file iseckajte na medaljone debele oko dva centimetra i u svakom napravite rupu u sredini. Šljive operite, izvadite im koštice i u sredinu svake stavite puter veličine izvađene koštice. U sredinu svakog medaljona gurnite po jednu šljivu, a medaljone spolja premažite s malo senfa. Rastopite puter u širem tiganju. Medaljone pržite s listićima žalfije dok ne poprime zlatnosmeđu boju.

NJAM NJAM! Napravite brzi sladoled

Sos od šljiva
Sastojci: manja glavica crnog luka, 10-ak suvih šljiva (sitno seckanih), 200-300 ml crnog vina, malo maslinovog ulja, kašičica šećera, malo svežih iglica ruzmarina, soli po ukusu, kockica putera.
Priprema: Na maslinovom ulju prodinstajte sitno seckan crni luk (posoljen), dodajte sitno seckane suve šljive i zalijte sa oko 100 ml crnog vina i na umerenoj vatri krčkajte dok vino ne ispari. Dodajte još oko 150 ml vina i kada se ta količina upola ukuva dodajte so, šećer, ruzmarina i pred samo serviranje kockicu putera.

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]