AP PHOTO

10:18 Iće i piće 0

brightside.me/informer.rs | 30. 03. 2017.

SEDAM STVARI koje vam u restoranu brze hrane nikada neće reći!

Restorani brze hrane su naša stvarnost. I pored toga što znamo koliko određena hrana može biti nezdrava, ona nam se često čini veoma ukusna. Postoji, međutim, razlog zašto joj se ljudi neprestano vraćaju - nešto je u samom ukusu, a nešto i u drugim psihološkim trikovima

Ovo su neke od najčešćih tajni restorana brze hrane kojima oni privlače kupce: 

1. Sva hrana ima isti ukus 

Bilo da naručite tortilju, hamburger, čizburger ili nešto treće, ukus mesa je isti. Razliku prave dodaci, i upravo prema njima i biramo obrok. Ako hoćemo dupli čizburger (jer ima više sira) ili tortilju sa blagim sosom - osnova je ista. 

2. Burgeri se spremaju za tren oka 

U velikim restoranima brze hrane meso se priprema u fabrikama i zamrzava. Potom se, na licu mesta, baca na vruć roštilj. Neki dodaju začine, npr. biber ili crvenu paprika dok na meso dok je na grilu, ali većina ni to ne radi. Često se u meso dodaje aroma roštilja tako da imamo utisak da je meso sveže pečeno i tek skinuto sa roštilja. Peciva se dostavljaju rasečena, sosvi su već spremni i krajnji proizvod je gotov - za 3 minuta. 

3. Brza hrana je smišljena da se brzo jede 

Ako naručite čizburgere i pržene krompiriće za poneti i nameravate da ih jedete kad dođete kući, velike su šanse da nećete pojesti ni pola obroka. Razlog je to što je ovaj tip hrane pripremljen da se jede odmah i brzo. Krompirići već nakon 5 minuta nemaju ukus, hladni su i beživotni, a hamburger za oko 20 minuta gubi sve svoje "čari". 

4. Cilj svakog prodavca je da proda što više artikala 

Kupac često misli da je dobro prošao, kada dobije meni koji košta npr. 300 dinara manje nego da je naručio svaku stvaku sa menija pojedinačno. Veliki restorani brze hrane u nabavci namirnice plaćaju mnogo jeftnije nego kupci. Takođe, stručnjaci tvrde da je ljudima teško da odbiju direktnu ponudu, a prodvaci skoro uvek uz porudžbinu postavljaju pitanja kao: Da li želite nešto da popijete uz to? Ili, da li želite pomfrit, kečap, sos... Takve direktne predloge ljudi psihološki teže odbijaju i obično pristaju na njih. 

5. Srednja veličina pića je ustvri velika 

Godinama se porcije u restoranima povećavaju, a povećanje porcije prati i povećanje cena. Nekad je mali meni u najpoznatijem fast fud restoranu na svetu uključivao mali hamburger, malo gazirano piće i male krompiriće. Sve zajedno je koštalo skoro duplo manje nego danas. 

6. Salate nisu zdrave 

Sama salata možda jeste zdrava, ali prelivi koje biramo u restoranima brze hrane sve su samo ne zdravi. Prepuni su soli, šećera, veštačhih pojačivača ukusa i masti. Nekad zdrav obrok je, zahvaljujući prelivima, postao kalorijska bomba. 

7. Crveni logo, žuti omoti, crvene čaše, žuti natpisi... 

Restorani brze hrane s razlogom koriste crvenu i žutu boju za logoe i reklame. Čak su često i svi detalji u restoranima u tim bojama: tacne za posluživanje, čaše za sokove, stolovi i stolice. Razlog je čisto psihološki - te dve boje, na podsvesnom nivou, pojačavaju želju za hranom.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]