Shutterstock

16:17 Iće i piće 0

Ljubav & zdravlje | 06. 01. 2018.

NE ZALEĆITE SE POSLE POSTA: Pređite polako i pametno na mrsnu hranu!

Ako ste se kao mnogi ljudi uželeli mrsne hrane i pohrlili joj u susret sa velikim tanjirima - nećete se lepo provesti

Prelazak sa posne na mrsnu ishranu posle Božića, pa čak i ako ste postili tek par nedelja, može da bude veoma stresno za organizam. Ako ste se kao mnogi ljudi uželeli mrsne hrane i pohrlili joj u susret sa velikim tanjirima - nećete se lepo provesti. Za rezultat ćete dobiti umor, osećaj težine, mučninu, bol u stomaku, pa čak i problem sa srcem.

Bez obzira koliko dugo ste postili, biće vam potrebno neko vreme da se vratite “u normalu”.

Kada postimo

Tokom posta u telu dolazi do određenih bioloških promena - obustavlja se lučnje enzima potrebnih za varenje proteina životinjkog porekla. Kako bi organizam postepeno povećao njihovu proizvodnju, potrebno oko nedelju dana umerene proteinske ishrane, kako u količini tako i u raznovrsnosti.

S naglim prestankom posta, hrana životinjskog porekla se veoma teško vari, često ostaje u želucu i crevima duže nego inače, što izaziva nadimanje, bolove u predelu stomaka, kao i dijareju.

Pixabay

Ako ipak preterate

Ako se ipak prejeli, popijete raso, čaj od kamilice, nane ili još bolje đumbira. Ukoliko ni to ne pomaže, krenite u žustru šetnju u trajanju od pola sata.

Ukoliko post traje duži period, potrebna su barem četiri dana za prelazak na redovnu ishranu. Ovaj period bi trebalo da traje jedan do tri dana posle kraćeg posta i jedan dan kod jednodnevnih postova.  

Oporavak

Tokom adaptacije treba koristiti hranu koja je bogata hranljivim materijama i lako svarljiva, a postepeno uvoditi složenija jela. Vrsta, odnosno težina posta određuje i vrstu namirnica kojom se prelazi na normalnu ishranu.

Pixabay

Odlučite se za manje količine hrane, kombinujte je sa dosta svežeg voća i povrća u vidu salate, turšije i kiselog kupusa, koji pomažu varenje. Božićni ručak počinite sa (kiselom) čorbom, a od pečenja uzmite samo malo parče. Kako se praznik slavi par dana, imate vremena da rasporedite uživanje u hrani.   

Bez obzira koliko ste se uželeli pojedinih đakonija, neka jedan, najviše dva mrsna obroka u toku dana budu skromnih količina, a ostali obroci neka budu biljnog porekla.

Na meniju

Prve nedelje nakon posta za doručak pripremite ovsenu kašu sa jogurtom ili mešavinom mleka i vode, dodajte voće ili malo orašastih plodova. Za ručak skuvajte potaž od povrća, dodajte malo mesa i povrće kao prilog. Uveče spremite salatu sa barenim jajima ili nemasnom šunkom.

Posebno budite obazrivi sa jajima. Četiri jaja nedeljno je dovoljno, i to ne više od dva jaja dnevno. Ako imate više jela za ručak, odaberite jedno i izbegavajte kombinovanje.

Između obroka možete paviti smutije od voća sa malo mleka ili jogurta.

Pixabay

Šta jesti/grupe jela

Oporavak je najbolje započeti hranom iz prve tri tačke liste, pa postepeno dodavati ostale. Treba imati u vidu da je svaka sledeća namirnica složenija od prethodne.

n Sokovi od voća i povrća

n Sveže sirovo voće

n Bujon od povrća ili od kostiju

n Jogurt, kiselo mleko, kefir

n Zelena salata i spanać

n Kuvano povrće ili čorba od povrća

n Sveže sirovo povrće

n Dobro kuvane žitarice i mahunarke

n Orašasto voće i jaja

n Ostali mlečni proizvodi

n Meso i ostali proizvodi

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]