Public

20:22 Ljubav i zdravlje 0

Alo/informer.rs | 20. 09. 2015.

NIJE LAKO Kako da preživite skidanje sa šećera

Svi jedemo toliko industrijskih slatkiša da više i ne znamo kakav je ukus prirodnog šećera

Ipak postoji način kako da se ove, štetne po vaše zdravlje, navike rešite.

1. Uživajte u nečem drugom: mnogi od nas su u detinjstvu formirali predstavu o slatkišima kao nagradi, pa bi to značilo da ukidanje slatkiša predstavlja svojevrsnu kaznu. Zato, prvih dana, u vreme kada vam se jede slatko, uživajte u nečem drugom, na primer u masaži ili mirisnoj kupki. To će učiniti da odvikavanje manje osećate kao lišavanje, a više kao nešto što činite za svoje dobro.

2. Napravite rezerve voća i povrća: jedna od najvećih koristi od smanjenja unosa šećera je to što ćete se navići na prirodne šećere. U prvim danima odvikavanja, prirodno slatko povrće poput šargarepe, paprike i graška može vas spasti po podne, kada želja za slatkišima dostiže vrhunac. Jedite ih uz proteine kako biste bili siti do večere.

3. Nemojte koristiti veštačke zaslađivače umesto šećera: ako vam je dugoročni plan da se oslobodite zavisnosti od slatkiša, to može biti kontraproduktivno. Veštački zaslađivači obično su slađi od šećera, u nekim slučajevima i do 10 puta, što može učiniti da još više osećate želju za slatkim, iako vam je cilj da tu želju smanjite. Ako ne možete da pijete jutarnju kafu, a da je ne zasladite, probate da je pijete ledeno hladnu, jer se na taj način smanjuje njen gorak ukus.

4. Probajte različite vrste čaja: ako osećate želju za slatkim tokom popodneva ili pred spavanje, pokušajte da je zavarate šoljom toplog čaja. Čaj od nane vam može pružiti večernje osveženje i uz to olakšati varenje, ali možete probati i čajeve različitih ukusa, izbor je velik.

5. Vežbajte! Možda ćete osećati da imate manje energije kada prekinete sa unosom šećera, ali, ne odustajte od vežbanja, preporučujemo brzo hodanje, jer ćete tako podići nivo energije i podstaći lučenje endorfina, koji utiče na dobro raspoloženje.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]