PUŠENJE ILI ZDRAVLJE: Vitaminima protiv nikotina!

APfoto

13:51 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 20. 03. 2016.

PUŠENJE ILI ZDRAVLJE: Vitaminima protiv nikotina!

Stručnjaci su utvrdili da pušači koji povećaju unos voća i povrća, za 23 odsto smanjuju mogućnost obolevanja od raka pluća. Posebno pozitivan uticaj ima korenasto i lisnato povrće, kupus, beli i crni luk i pečurke

Pušači, ali i oni koji su nedavno ostavili duvan, trebalo bi da uvrste u jelovnik namirnice koje pomažu da se godinama nataloženi nikotin brže izbaci iz organizma. Poznato je i da zavisnicima od duvana nedostaju mnogi vitamini i minerali, jer pušenje negativno utiče na sposobnost njihove apsorpcije iz hrane.

Ova loša navika najviše utiče na smanjenje količine vitamina C i što je veći broj popušenih cigareta tokom dana, ima ga sve manje u organizmu. Zato je pušačima potrebno dnevno 2.000 mg vitamina C, što može da se obezbedi redovnim uzimanjem voća i povrća.

PEPELJARE U DVORIŠTU: U francuskim školama DOZVOLJENO pušenje?

Stručnjaci su istražili da pušači koji povećaju unos voća i povrća, za 23 odsto smanjuju mogućnost obolevanja od raka pluća. Posebno pozitivan uticaj na zdravlje duvanskih zavisnika ima korenasto i lisnato povrće, kupus, beli i crni luk i pečurke.

Frižider bi trebalo napuniti namirnicama zelene boje kao što su spanać, peršun, kelj, brokoli, blitva. One čiste telo od raznih hemijskih otrova iz okoline, smoga, nikotina, pesticida, teških metala, i veoma su korisne za detoksikaciju jetre. Osim toga, spanać i brokoli obiluju folnom kiselinom, koja se znatno brže troši iz organizma kod pušača.

Kukuruz šećerac sadrži beta-kriptoksantin, snažan antioksidans, koji štiti pluća od karcinoma

Pomorandža
Novopečeni nepušači bi uz doručak trebalo da popiju sveže ceđeni sok od pomorandže, jer sadrži dosta vitamina C, koji organizmu daje neophodnu energiju. Vitamin C pomaže i u proizvodnji karnitina, koji masnoće iz hrane pretvara u energiju. Pokazalo se i da kiselkasti ukus ovog napitka najefikasnije eliminiše želju za prvom jutarnjom cigaretom.

Jabuka
Jedna jabuka na dan preporučuje se za zdravlje srca, ali kako ovo voće sadrži posebnu vrstu vlakana koja pomažu telu da se očisti od teških metala, preporučuje se i za čišćenje organizma.

Shutterstock

Limun
Limun oslobađa enzime koji pomažu u izlučivanju toksina i snabdeva telo neophodnim vitaminima A, E i C. Svako jutro pre obroka popijte čašu mlake vode sa sokom od jednog limuna i kašičicom meda.

PREPOZNAJTE ZNAKOVE Da li vam je telo puno toksina?!

Kukuruz šećerac
Ova namirnica sadrži beta-kriptoksantin, snažan antioksidans, koji štiti pluća od karcinoma.

 

Limun oslobađa enzime koji pomažu u izlučivanju toksina i snabdeva telo neophodnim vitaminima A, E i C

Zeleni čaj
Kod pušača ćelije gube neophodnu vodu pa organizam mnogo brže dehidrira. Zeleni čaj je odličan izbor zbog svojih antioksidativnih svojstava. Pomaže u snižavanju nivoa šećera u krvi, a preporučuje se da se uzima po jedna šolja zelenog čaja ujutro i u podne. Ispijanjem većih količina poboljšaće se limfna drenaža i izbacivanje nikotina iz tela.

Đumbir
Ovo je, pored kurkume, jedan od najzdravijih začina. Pomaže u funkciji metabolizma, učestvuje u oslobađanju tela od toksina, naročito iz pluća i jača funkciju jetre. Dovoljno je da se komadić svežeg đumbira doda u sve glavne obroke, ili da pijete čaj od korena ove biljke, što će poboljšati disanje.

Borove iglice
Čaj od borovih iglica tradicionalno se koristi za ispiranje usta i grla, a preporučuje se i kao napitak koji pomaže u borbi protiv raka pluća.

Shutterstock

Ispijanjem većih količina zelenog čaja poboljšaće se limfna drenaža i izbacivanje nikotina iz tela

Šargarepa
Nikotin uništava kožu i čini je suvom, a sveža šargarepa će je najbrže obnoviti. Sadrži velike količine vitamina A, K, C i B koji su glavni "sakupljači" ostataka nikotina. Možete u sokovniku da iscedite jabuku, šargarepu i limun ili da je dodate u svaku salatu.

KAKO IZLEDA ŽIVOT BEZ CIGARETA

Neki su mnogo puta pokušavali da prestanu da puše, ali nisu uspeli u tome. Drugi su bili uporni i ostvarili cilj, a treći nisu ni pomišljali na prestanak pušenja. Evo nekoliko činjenica koje bi mogle da pomognu pušačima da počnu da razmišljaju o ostavljanju cigareta.

* 20 minuta nakon prestanka
Prvi efekat koji se pojavi 20 minuta nakon poslednje cigarete je snižavanje krvnog pritiska i pulsa prema normalnoj vrednosti.

* 12 sati nakon prestanka
Ugljen-monoksid, koji može biti toksičan u većim količinama, izlazi iz gorućeg dela i unosi se u telo sa dimom. Ugljen monoksid se dobro lepi za ćelije, zbog čega im otežava povezivanje sa kiseonikom. Ovaj problem polako prestaje posle ostavljanja cigareta.

JEDITE PAPRIKU Prirodna rešenja za lošu cirkulaciju

* 24 sata nakon prestanka
Pušači imaju 70 odsto veće šanse za srčani udar. Samo jedan dan nakon prestanka pušenja taj rizik počinje da se smanjuje.

* 48 sati nakon prestanka
Nakon dva dana obnavljaju se čula mirisa i ukusa.

* Tri dana nakon prestanka
U ovom trenutku telo će vam se potpuno očistiti od nikotina. Međutim, posledice nikotina ostaju još neko vreme. Mogući su fizički simptomi poput glavobolja, vrtoglavice i grčeva. U borbi s tim simptomima možete sebe nagraditi novcem koji ste uštedeli na cigaretama.

Shutterstock

* Dve do tri sedmice nakon prestanka
Moći ćete da vežbate i bavite se fizičkom aktivnošću. Osim toga, poboljšaće vam se cirkulacija, a i pluća će vam se oporaviti i lakše ćete disati.

(FOTO) OVAKO PUTIN PLAŠI RUSE: Pušenje ubija više ljudi nego Obama!

* Mesec do devet meseci nakon prestanka
Nakon ovog perioda vaša pluća će biti mnogo otpornija na infekcije.

* Godinu dana nakon prestanka
Rizik od srčanih bolesti smanjen je za 50 odsto.

* Pet godina nakon prestanka
Rizik od srčanog udara sada je jednak kao kod osoba koje ne puše.

* 10 godina nakon prestanka
Nakon decenije rizik od smrti od raka pluća smanjio se za pola.

* 15 godina nakon prestanka
Rizik od srčanih bolesti je na istom nivou kao kod nepušača.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]