PRAVILNA ISHRANA! Evo kako još možete da regulišete visok krvni pritisak!

Shutterstock

18:22 Ljubav i zdravlje 0

stvarukusa.rs/informer.rs | 18. 04. 2016.

PRAVILNA ISHRANA! Evo kako još možete da regulišete visok krvni pritisak!

Pored uzimanja terapije, krvni pritisak možete regulisati i pravilnom ishranom. Stručnjaci preporučuju da izbegavate ovu hranu ukoliko imate povišeni krvni pritisak

Natrijum i so su uvek na vrhu spiska sastojaka koji podižu krvni pritisak. Osobe koje pate od hipertenzije bi trebalo da ograniče dnevni unos natrijuma na 1.500 miligrama. Više od 75 odsto unosa soli potiče iz prerađeniih namirnica a ne direktno soli koju sami nanesemo na hranu. Hrana koja sadrži veliki procenat soli su suhomesnati proizvodi, smrznuta pica, kupovni sokovi od voća i povrća, proizvodi od paradajza iz konzerve... 

1. Suhomesnati proizvodi 

Ovi ukusni proizvodi mogu biti prava natrijumska bomba. Sama priprema ovog mesa zahteva dodavanje dosta soli. 

DRŽITE KRVNI PRITISAK POD KONTROLOM Pevanje pod tušem smiruje!

2. Zaleđena pica 


I sami sastojci pice sadrže dosta soli - testo, sir, paradajz sos, suhomesnati proizvodi... Međutim, proizvođači dodaju još više soli ovom ukusnom specijalitetu pre zamrzavanja kako bi zadržali ukus. 

3. Kiseli krastavci 

Konzerviranje hrane podrazumeva i dodavanje soli. Međutim, previše soli od običnih krastavaca može napraviti sunđer za natrijum. Što je povrće duže u slanoj tečnosti, to će više soli upiti. 

4. Paradajz iz konzerve 


Proizvodi poput paradajz sosa, sosa za testeninu ili pelata iz konzerve sadrže dosta soli. Samo jedna šolja ovih proizvoda može da sadrži i do 600 mg natrijuma. 

5. Šećer 

Kao što verovatno znate, povećan unos šećera može da dovede do gojaznosti i brojnih zdravstvenih problema. Takođe, osobe koje su gojazne izložene su većem riziku od povišenog krvnog pritiska. Stručnjaci preporučuju dnevni unos najviše devet kašičica šećera. 

OBJAVITE RAT SALU NA STOMAKU! Najzdraviji način da smanjite obim struka!

6. Pileća kožica i prerađena hrana 


Osobe s hipertenzijom bi trebalo da izbegavaju zasićene i trans masti. Pileća kožica, kao i namirnice poput punomasnog mleka, crvenog mesa i putera, obiluju zasićenim mastima, pa se ne preporučuju osobama koje pate od visokog pritiska. Trans masti nastaju u procesu hidrogenacije i zastupljene su u prerađenoj hrani. 

7. Kafa 

Ako ste skloni visokom pritisku, možda je vreme da odbacite svoj ritual ispijanja kafe. Ovaj crni napitak može izazvati nagli skok pritiska. Nije kafa jedini krivac za podizanje pritiska, već i svi napici koji sadrže kofein, kao što su gazirani napici i čaj. 

8.Alkohol 


Kada je u pitanju visok krvni pritisak, alkohol je mač s dve oštrice. Male količine mogu smanjiti krvni pritisak, ali previše alkohola može izazvati hipertenziju. Tajna dobrog zdravlja zaista jeste u umerenosti.

VEĆI OD 39 CENTIMETARA: Kako obim vrata utiče na zdravlje? 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]