Shutterstock

13:45 Ljubav i zdravlje 0

Blic/Informer.rs | 26. 04. 2016.

GDE GREŠITE Evo zbog čega ne možete da smršate!

Ukoliko ste već neko vreme na dijeti, a vaga stoji na istom, razmislite da li na neki način ipak sami sebe sabotirate

Ovo bi bile najčešće greške koje ljudi prave kada je dijeta u pitanju, kao razlozi zbog kojih je jedino što gube strpljenje.

 

Ne planirate obroke unapred

Kad se glad pojavi u trenutku kad niste spremni, uglavnom posežete za nezdravim rešenjima. Zato bi bilo dobro da obroke unapred planirate, koliko god je to moguće. Ukoliko ste u stanju, odvojite vremena vikendom i isplanirajte obroke za sledeću radnu nedelju, pa u skladu s tim obavite kupovinu. Na ovaj način ćete sve potrebne namirnice imati kraj sebe i nećete pasti u iskušenje da u nedostatku ideja posegnete za nezdravim namirnicama.

Niste rekli ljudima iz okruženja da ste na dijeti

Informaciju o tome da ste na dijeti ipak bi bilo dobro da podelite sa članovima porodice, prijateljima i kolegama. Na ovaj način ćete da izbegnete situacije u kojima vas neko nudi nezdravom hranom ili pozove na sladoled ili nešto slično. Ovde je važan i psihološki momenat i svoevrsno obećanje i "obaveza" koje ste sebi i drugima dali najavivši kako ste na dijeti.

Jedete previše ili premalo proteina

Dok je veći unos proteina karakterističan za dijete sa sniženom količinom ugljenih hidrata, on može da blokira mršavljenje budući da se višak proteina u krvi pretvara u glukozu, čime se onemogućava gubljenje masnih naslaga.

S druge strane, ukoliko ne jedemo dovoljno proteina, nećemo biti siti, tako da je jako važno unositi potrebnu količinu proteina u skladu sa našim potrebama i telesnom težinom.

Imate dan za varanje

Čitave nedelje pazite šta jedete, pa mislite da zaslužujete i malo oduška, zar ne? Pa, i ne baš. Jedan dan varanja može da poništi čitav trud koji ste uložili u pravilnu prehranu u toku sedmice. Ukoliko se fokusirate na taj dan i jedva čekate dan u kojem ćete moći da jedete šta god poželite, varate sami sebe, a to nije dobro kad su dugoročne navike u pitanju. Držite se plana da svaki dan sebe počastite sa nekom sitnicom, kao što je npr. komadić crne čokolade, tako da neće imati potrebu da preterate jednom sedmično.

Ne pratite dnevni unos kalorija

Praćenje dnevnog unosa kalorija je ključno ukoliko nastojite da izgubiti suvišne kilograme, a jedan od načina na koji to možete postići jeste vođenjem dnevnika. Možete da koristite neku od aplikacija ili pak dobri stari papir i olovku, ali u svakom slučaju budite sigurni da pratite unos svakog zalogaja. Istraživanja su pokazala kako je ovo ključno za osobe koje pokušavaju da smršaju, budući da vrlo često u neznanju pojedemo mnogo više nego što mislimo.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]