Public

15:29 Ljubav i zdravlje 0

lovesensa.rs/informer.rs | 29. 04. 2016.

PANIČNI STRES: 8 vežbi koje umiruju i pomažu u kriznim situacijama!

Stresne situacije jesu teške, ali postoje vežbe koje će nam pomoći da što pre prebrodimo ovakve momente u životu...

Stres može da izazove paniku, u kojoj gubimo kontrolu nad situacijom. Jak spoljni stres može da nas psihički i fizički slomi - posebno ako smo i inače na rubu snaga, slabi, iscrpljeni radom i teškoćama. Ako osetimo nastupajuću krizu, moramo umeti da sami sebi (brzo) pomognemo.

(VIDEO) ZABORAVITE NA ZAPUŠEN NOS! Jednostavna vežba će vam pomoći da "prodišete"!

Postupak usred brzorastućeg, burnog stresa:

Smirite se, bez odlaganja. Burna emocionalna reakcija može da vas ozbiljno ugrozi!

Pravila hitne samopomoći su:

1. Zaustavite to. Kažite sebi zapovednim tonom: stani. Moram da prestanem s ovim. Moram preusmeriti tok svoje reakcije.

2. Dišite duboko i sporo. Dotad ste disali kratko i ubrzano, zar ne? Udišite polako (brojite do deset), zadržite dah (izbrojite do tri), pa sporo izdahnite. Zatim brojke povećajte.

3. Uklonite fizičku napetost. Sednite i potpuno se opustite. Snažno se protegnite uvis. Podignite ramena visoko i pustite da "padnu". Obgrlite se rukama i istegnite leđa.

4. Blokirajte razvoj negativnih misli. Priznajte da je vaša reakcija normalan odgovor na događanja spolja (makar i da nije tako).

LAKA IM ZEMLJA: Po smrti supruga žene žive opuštenije i zdravije!

5. Zamislite najgore. I videćete, na iznenađenje, da svaka situacija ima i ne tako strašan izlaz. Na primer, gubite mesto direktora. Dobro. Moći ćete zato subotom ići na gotovo zaboravljene izlete.

6. A sad mislite pozitivno! Setite se prelepog sutona na moru. Proživite ga još jednom u mislima. Ili zamislite neki događaj u budućnosti i temeljno ga u nekoliko slika "proživite".

7. Masaža (akupresura). Izmasirajte dobro potiljak i vratne i ramene mišiće. U kritičnoj situaciji jako stisnite spoj palca i kažiprsta leve ruke palcem i kažiprstom desne ruke.

8. Nasmešite se. Zar i to? Sami ste pa možete. To će biti znak i naredba telu da se "sredi" i vrati u mirnu luku. Dočekajte stres uvežbani (koliko se može)!

Očekujte ponekad veći problem. Neke će se stvari dogoditi, što god vi poreduzeli, i to se jednostavno ne može sprečiti. Sednite već danas i za vežbu popišite što vam se u poslu može stvarno loše dogoditi: napustiće vas najbolji saradnik, izgubićete važnog kupca, prete vam otkazom, neko vas jako ogovara, nećete ispuniti rok...

ALTERNATIVNA MEDICINA: Biljni preparati ublažavaju tegobe, ali ne leče rak!

Sad zapamtite i ovo: stres je subjektivni doživljaj u povodu "napada spoljnjeg stresa". Simulirajte šta ćete preduzeti i videćete da mnoge stvari imaju kakvo-takvo rešenje. Vežbajte reakciju. Na primer, ovako: priđite prozoru, pogledajte dole na ulicu i kažite: ukrali su mi auto! Sednite na prvu stolicu, budite mirni jedan minut, a zatim pođite da nazovete najbližu policijsku stanicu. Tu stanite, jer reč je samo o vežbi.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]