Shutterstock

11:30 Ljubav i zdravlje 0

bizlife.rs/Informer.rs | 02. 05. 2016.

DA VINČIJEV METOD! Evo kako da se naspavate za samo 4 sata!

Ovaj metod spavanja je osmislio Leonardo da Vinči koji je tvrdio da nikad nije osetio umor

San koji se sastoji iz više faza često se vezuje za jedno od najgenijalnijih imena u svetu umetnosti i pronalazača renesansne ere, Leonarda da Vinčija. Trebalo mu je mnogo vremena da razvije svoje ideje – vreme koje često nije imao. Hteo je da iskoristi maksimum vremena za rad, a minimum za spavanje.

Taj plan je podrazumevao da „razbije“ normalan period noćnog odmora na nekoliko delova – odnosno više faza, što je dovelo do prakse spavanja nekoliko puta tokom dana.

ZABRINJAVAJUĆE! Ovih deset signala u telu ni slučajno ne smete da ignorišete!

Tako je da Vinči spavao 15 minuta na svaka četiri sata. Kao rezultat, spavao je samo sat i po na dan.

Vreme koje je uštedeo na odmaranju počeo je da koristi za kreativan rad. Da Vinči je rekao da je koristio ovu metodu tokom mnogih godina svog života, i da se nikad nije osetio umornim.

Public

Poznato je da u fiziološkim uslovima, najproduktivnije vreme za rad i kreativnost prati period sna. To je vreme kada je kapacitet neke osobe za rad posebno visok. Prekidajući nečije budno vreme svaka četiri sata kratkim periodom odmora vodi do povećanja kapaciteta za rad, što je direktna posledica ovakvog odmora.

Godine vežbanja i eksperimentisanja onih koji su pratili da Vinčijev primer, ostavili su sajtu Bright Side da izabere neke od najefektivnijih varijacija višefaznog sna:
 

  • - Spavanje 30 minuta na svakih 6 sati (dymaxion metoda);
  •  
  • - Spavanje 20 minuta na svaka 4 sata (uberman metoda);
  •  
  • - Spavanje noću 1.5 – 3 sata i onda tri puta tokom dana po 20 minuta (everyman metoda);
  •  
  • - Spavanje noću 2 sata i jednom popodne 20 minuta (tesla metoda)


Ipak, treba imati na umu da je svačije telo drugačije, a različiti tipovi višefaznog sna možda neće biti za svakoga.

Stručnjaci upozoravaju da ako planirate da pređete na ovakav odmor-rad raspored, ne vozite auto niti donosite bitne odluke dok ne budete apsolutno sigurni da manjak sna nema neke posledične efekte.

Može se reći da ovakav raspored ima smisla u kratkom periodu kada imate puno posla, a ne stalno. San je vrlo dragocen za naš um i telo, a samo jedna neprospavana noć ne može se nadoknaditi.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]