Shutterstock

20:30 Ljubav i zdravlje 0

mondo.rs/informer.rs | 05. 09. 2016.

PRE NEGO ŠTO SE BACITE NA DIJETU! Test otkriva koliko vam treba ugljenih hidrata!

Kada žele da smršaju koji kilogram, prvih korak mnogih je da se odreknu hleba i ugljenih hidrata. Međutim, nekim ljudima ne pomaže odricanje od ugljenih hidrata, dok drugima pomaže, a ovaj jednostavan test će vam otkriti u kojoj ste grupi

Genetičarka dr Šeron Moalem predlaže da uradite test od 90 sekundi pomoću krekera.

Sve što treba da uradite je da sažvaćete kreker i zapišete koliko sekundi prođe dok vam se onaj početni, blagi ukus ne promeni u slani.

(VIDEO) UŽASNE POSLEDICE: Šta se dešava kad preterate sa KAPIMA ZA NOS!

Ako vam za to treba manje od 14 sekundi, to znači da su vašem telu potrebni ugljeni hidrati i da do 50 odsto ukupnih kalorija unosite iz ugljenih hidrata, oko 20 odsto iz proteina i 30 odsto iz masti.

Dr Moalem objašnjava da ovi tipovi ljudi imaju dosta kopija određenih gena koji proizvode protein amilazu, koji "razbija" ugljene hidrate.

Što više ovih kopija gena neko ima, to mu je potrebno da unosi više ugljenih hidrata, ali neki ljudi uopšte nemaju te kopije gena te se njihov organizam slabije "razbija" ugljene hidrate, zbog čega se nagomilava višak kilograma.

NE JEDETE MNOGO, A NENORMALNO SE GOJITE? Bolujete od ove bolesti!

Ako vam je potrebno od 15 do 30 sekundi da osetite promenu ukusa krekera, spadate u umereni tip, što znači da nema potrebe da smanjujete svoju uobičajenu "dozu" ugljenih hidrata. Idealno, ne bi trebalo da od ukupnog broja kalorija više od 35 odsto unosite iz ugljenih hidrata, toliko od masti i 30 odsto iz proteina.

Ukoliko traje više od 30 sekundi do promene ukusa krekera ili uopšte ne ostetite promenu ukusa, trebalo bi da smanjite unos ugljenih hidrata, na ne više od 25 odsto ukupnog broja kalorija jer je vašem organizmu teško da ih obradi. U tom slučaju, dr Moalem savetuje da unosite 40 odsto masti i 35 odsto proteina.

(FOTO) DOKTORI REKLI DA JE STRES: A u stomaku joj se dešavalo OVO!

Dobre vesti za one koji vole ugljene hidrate su da banane, integralne žitarice, beli pirinač i testenine spadaju u vrstu "otpornih" ugljenih hidrata. Ove namirnice želudac duže vari i pretvara ih u masne kiseline, koje onda telo pretvara u energiju, kažu stručnjaci.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]