AP/Photo

09:29 Ljubav i zdravlje 1

24sata.hr/Informer.rs | 07. 09. 2016.

GOJITE SE, A NE JEDETE MNOGO? Obavezno morate da proverite ovaj organ!

Hipotireoza, odnosno usporena aktivnost štitaste žlezde često dovodi do gojenja, odnosno remeti regulaciju telesne težine. Jedan od razloga može da bude opstipacija (zatvor), ali uzrok su često i napadi prejedanja, povezani s osećajem umora i klonulosti i nedostatkom energije

Kod hipotireoze često posežemo za hranom koja je bogata jednostavnim ugljenim hidratima, koja je brzi i visokokalorični izvor energije, pae nakon takvog obroka brzo dolazi i do pada energije i umora. Zato je važno prilagoditi ishranu.

 - Preporučuju se namirnice s niskim do srednjim glikemijskim indeksom. Treba krenuti sa smanjivanjem ugljenih hidrata koji dolaze iz hleba, testenine, pirinča, keksa i zaslađenih sokova jer preveliki unos ugljenih hidrata znatno opterećuje insulinsku aktivnost koja je u hipotireozi smanjena - savetuje nutricionista Nenad Bratković.

IMATE NOĆNE MORE? Snovi otkrivaju simptome bolesti i to godinama ranije!

Smemo da jedemo ugljene hidrate iz neskrobastog povrća, voća, mahunarki i žitarica kao što su zob, heljda, kvinoja, a eventualno ječam i raž. Treba smanjiti upotrebu suncokretovog i sojinog ulja, a povećati unos maslinovog i uključiti u ishranu plavu ribu. Dobar su izbor i laneno ulje, lanene semenke i omega-3 iz badema i oraha.

(FOTO) DOKTORI REKLI DA JE STRES: A u stomaku joj se dešavalo OVO!

Vrlo je važno redovno doručkovati, i to namirnice s niskim do srednjim glikemijskim indeksom - zobene pahuljices niskomasnim probiotičkim jogurtom i cimetom. Ishranu treba organizovati u pet do šest obroka tokom dana. Između obroka dopuštena je užina: 3 kockice tamne čokolade pre podne i pola šake badema posle podne.

Uz svaki obrok preporučuje se unos malo proteina, da se zavara glad, a najbolji izvor su ribe, mahunarke, žitarice, orašasti plodovi i belance. Povećajte unos namirnica bogatih antioksidantima, kao što su borovnice, trešnje, cvekla i paradajz. Izbegavajte one koje ometaju rad štitaste žlezde, kao što su brokoli, kupus, prokelj, karfiol, kelj, spanać, soja i kikiriki.

Preporučuje se i redovna fizička aktivnost kako biste podigli nivo hormona sreće serotonina i endrofina, ali i podstakli procese mršavljenja i sagorevanja masnog tkiva.



ljubisa

07.09.2016. 17:33

Moja ljepša polovina ima hashimoto,izvadila je stitnu i bori se sa kg,ali kada se pridržava paleo dijete skroz druga priča...vraća joj se energija,ide u gym,nema depresije,gubi kg(relativno brzo)..sasvim druga osoba.... Paleo dijeta podrazumjeva izbacivanje iz ishrane šećer,gluten(žitarice) ali heljdu smije da jede,brokoli i izbjegava pasterizovanu hranu... Jede bademovog brasna proizvode,kolače sa kokosovim i bademovim brasnom,a umjesto secera koristi agave,ponekad organski med,meso bez izuzetka,a najveću ulogu u njenoj ishrani igra protein šejk bez laktoze,glutena i soje...zove se "warior blend",dobre multivitamine a posebno vitamin D i mineral magnezijum...


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]