Shutterstock

18:40 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje/Dejan Katalina | 19. 09. 2016.

POKRENI SE I VEŽBAJ! Povremeni treninzi mogu samo da štete!

Kampanjsko vežbanje ne daje nikakve rezultate. Najvažnija stvar je kontinuitet. Najbolje je početi u septembru, jer je to početak sezone, objašnjava trener Radoje Avramović

Radoje Avramović je jedan od najtalentovanijih i najtraženijih trenera fitnesa u Srbiji danas, a njegove treninge u fitnes centru "SN luks" na Košutnjaku posećuju kako rekreativci, tako i mnogi profesionalni sportisti.

Avramović, koji je ovaj studio osnovao 2011. godine sa kolegom sa Fakulteta za sport i fizičku kulturu, kaže da im je ideja u početku bila da rade isključivo sa rekreativcima, ali da su ubrzo počeli da vrlo uspešno sarađuju sa vrhunskim sportistima. On je trenutno zadužen za rad sa vaterpolistima Crvene zvezde, kao i sa mnogobrojnim fudbalerima mlađeg uzrasta. Ovaj mladi trener ističe da su u svom centru program bazirali uglavnom na iskustvu i znanju stečenom tokom studija, ali da ga u skladu sa okolnostima neprestano unapređuju.

ŠTETNIJE OD UNOSA MASTI! Ova namirnica veoma škodi vašem srcu!

Rad sa vrhunskim sportistima

Kad je rad sa profesionalnim sportistima u pitanju, Avramović kaže da je tu najbitniji oporavak od povreda:
- Za rad sa profesionalnim sportistima osnovna stvar su posvećenost i znanje. Najvažnija stvar u radu sa njima je proces oporavka od povrede i tu treba biti vrlo oprezan da se stvari ne bi pogoršale. Trenutno radim sa vaterpolistima Crvene zvezde i mladim kategorijama fudbalera. Sa sportistima obično radim proces koji se naziva "obrnuta piramida", gde se kreće od dna ka vrhu. Između završetka sezone ili takmičenja i početka novog ciklusa najvažnije da sportistu što više "oporavimo", da bi se uopšte počeo novi trenažni ciklus. I opet se vraćam na ono od malopre, a to je oporavak od povreda. To je osnovna stvar - izričit je Radoje.

Zategnuto telo

Kad su u pitanju ciljevi samih vežbača, Avramović kaže da oni variraju od pojedinca do pojedinca:

- Ciljevi vežbača rekreativaca zaista su različiti. Jedna devojka, na primer, koja je posetila naš fitnes centar, oduševila me je svojom rečenicom: "Ja želim samo da se pokrenem i da vežbam". To je veoma retko za naš mentalitet. Inače, imali smo različite situacije i želje, najčešće su u pitanju gojaznost i zatezanje tela, odnosno atraktivniji izgled - objašnjava Avramović, i dodaje da svaki trening mora da se prilagodi pojedincu:

Tečni proteinski napici se najbrže apsorbuju u organizmu i deluju već posle deset, petnaest minuta

- Svaki trenažni proces mora se prilagoditi ciljevima i mogućnostima pojedinca. Prvo pitanje, pre početka vežbanja, jeste da se utvrdi u kakvom je zdravstvenom stanju osoba. Pre svega reč je o kardiovaskularnom sistemu, zatim da li su postojale neke povrede motornog aparata. Recimo, ako osoba ima povišen pritisak i lekari savetuju da se više kreće, mi prilagođavamo program vežbanja takvim okolnostima.

STRUČNJACI UPOZORAVAJU: Vlada epidemija preterane brige!

Posetivši studio "SN luks", nismo mogli da ne primetimo da je na treningu prisutno mnogo lepih devojaka, pa pitamo Radoja kako izlazi na kraj sa njima, a on napola u šali odgovara:

- Rad sa lepim devojkama koje dolaze na zatezanje tela je najspecifičniji. Tu se postavljaju viši standardi i ciljevi, nema nikakvih improvizacija.

Savet plus

Doručak - žitarice, musli, integralni hleb
Užina - obavezno treba uvesti užinu, i to tri sata pre glavnih obroka
Ručak - za ručak treba jesti isključivo kuvanu hranu, a pola sata pre ručka pojesti krišku ananasa ili rendanu jabuku
Večera - ne treba večerati posle devet sati uveče, a takođe treba izbegavati voće u večernjim satima zbog varenja. Treba jesti namirnice bogate proteinima.

Kontinuitet je najbitniji

Avramović takođe kaže da se vežbati mora u kontinuitetu i da povremeni treninzi mogu samo da štete:

- Kampanjsko vežbanje ne daje nikakve rezultate. Najvažnija stvar je kontinuitet. Najbolje je početi u septembru, jer je to, kad je fitnes u pitanju, početak sezone - izričit je trener.

Suplementi su dobri

Naravno, kad su u pitanju vežbanje i zdrav život, nikako se ne može izbeći tema ishrane. Avramović smatra da čovek, ako želi da postigne dobre rezultate, mora da se pridržava režima zdrave ishrane:

Rad sa lepim devojkama koje dolaze na zatezanje tela je najspecifičniji

- Kad pričamo o obrocima, poznato je da je doručak najvažniji, bilo da je reč o rekreativcima ili vrhunskim sportistima. Doručak mora da bude najraznovrsniji. Kada to kažem, mislim na pravilan raspored ugljenih hidrata, proteina i masti. Dakle, osnovnih energetskih sastojaka koje naš ogranizam troši, odnosno koristi. Najbolji predlog za doručak, kad su ugljeni hidrati u pitanju, bile bi žitarice i musli. Kad je ručak u pitanju, idealno bi bilo jesti oko 15 sati. Razmak između obroka bi trebalo da bude oko tri sata, što znači da između doručka i ručka treba užinati. Pre ručka, jedno pola sata, trebalo bi pojesti jedno parče ananasa ili rendanu jabuku, jer to otvara apetit. Za ručak bi bilo idealno jesti kuvanu hranu, koja će čoveku obezbediti miran završetak dana. Večerati je najbolje do 21 sat, odnosno od dva do dva i po sata pre odlaska na počinak. Najbolje je jesti proteinske namirnice - objašnjava Avramović, te dodaje da ne treba zanemariti ni suplemente, koji su, po njemu, vrlo koristan dodatak prehrane:

NAMIRNICA KOJA JE 100 JAČA OD ANTIBIOTIKA! Jedite je svaki dan i imaćete nikad jači organizam!

- Suplementacija je jako bitna, iako postoji mnogo predrasuda povezanih s tim. Kad je trenažni proces u pitanju, suplementacija je vrlo važna stvar, pogotovo proteinska. Imamo razne proteinske šejkove, koji su dobri, pouzdani, bez ikakve opasnosti po organizam. Tečni proteinski napici se najbrže apsorbuju u organizmu i deluju već posle deset, petnaest minuta, za razliku od čvrstih namirnica kojima treba i po nekoliko sati da se nađu u krvi i počnu da deluju - završava ovaj mladi stručnjak svoju analizu.
 

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]