Shutterstock

13:59 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje/N.Lazović | 02. 10. 2016.

JAO, BOLE ME LEĐA! Koliko nas bi volelo da to više nikada ne izgovori?

Ukoliko niste ljubitelj lekova, bol u leđima možete otkloniti i pomoću nekih tradicionalnih i proverenih metoda

Koliko nas bi volelo da više nikada ne izgovori: "Jao, bole me leđa?" Kao ispomoć lekovima probajte brzodelujuće metode za postizanje trenutnog olakšanja - hlađenje, grejanje, masaže, kreme... U većini slučajeva bol prolazi spontano, bez terapije.

Prvo led, toplota kasnije

Kao sredstvo za ublažavanje bola, led deluje zaista dobro. On privremeno blokira signale bola i pomaže da se smanji oticanje. Nekoliko puta na dan, tokom dvadeset minuta, stavite na bolno mesto pakovanje leda umotano u peškir. Posle otprilike 48 sati pređite na toplo-vlažni metod da biste stimulisali protok krvi i smanjili bolne spazme. Potopite peškir u veoma toplu vodu, iscedite ga, zatim ga poravnajte i savijte.

Lezite na stomak sa jastucima ispod kukova i skočnih zglobova i stavite peškir natopljen vrućom vodom preko bolnog mesta. Ostavite tako do 20 minuta. To možete ponavljati tri ili četiri puta na dan tokom nekoliko dana.

MRTVA TRKA: Šta je bolje - vežbanje ili dijeta?

Zamolite partnera ili bliskog prijatelja da vam izmasira bolna mesta na leđima

Utrljajte olakšanje

Zamolite partnera ili bliskog prijatelja da vam izmasira bolna mesta na leđima. Ukoliko želite da koristite kremu ili mast koja se prodaje kao "mast za leđa", učinite to, ali pažljivo - ove kreme za površinsku upotrebu obično izazivaju iritaciju kože posle nekoliko nanošenja. Da biste dobili jednostavno pomoćno sredstvo za masiranje leđa, napunite dugačku čarapu sa nekoliko teniskih loptica, vežite kraj čarape i zamolite svog partnera da je kotrlja gore-dole niz vaša leđa.

Utrljajte neku od davnina poznatu mast. Izaberite kremu koja sadrži metil, dietilamid ili glikol-salicilat. Sve su slične i imaju osobinu da ublažavaju bol. Kada ih koristite, sami sebe izmasirajte, a pritisak rukama kombinovan sa površinskim dejstvom obezbeđuje dvostruki efekat. Kreme poznate kao iritansi suprotnog dejstva stimulišu nervne završetke u koži, skrećući pažnju sa dubljeg bola.

250
mg valerijane dnevno ublažiće bol

Biljna umirujuća sredstva

Probajte sa uzimanjem 250 mg valerijane četiri puta na dan. Iako se sedativi, uopšte uzev, ne preporučuju, valerijana je blaža nego bilo koji farmakološki proizvod. Od valerijane može takođe da se napravi čaj, ali je njegov miris toliko jak, pa su kapsule znatno popularnije.

SAMO U KINI: Lekar spasao putnika u avionu ČAČKALICOM!

Stajanje, sedenje, spavanje

Dok spavate, ležite na leđima ili na boku. Ako vam je udobnije na leđima, postavite jastuk ispod kolena, kao i ispod glave, da biste ublažili pritisak na donji deo leđa. Ako više volite da spavate na boku, stavite jastuk između nogu. Ako imate išijas, položaj koji se preporučuje za spavanje je na stomaku.
Kada sedite na stolici u kancelariji ili kod kuće, držite stopala ravno položena na pod, sa kukovima neznatno podignutim iznad kolena.

Kada sedite na stolici u kancelariji, držite stopala ravno položena na pod

 

Kada stojite pored sudopere i perete sudove, ili dok čekate autobus, podignite jedno stopalo iznad nivoa drugog. U kuhinji držite nisku čvrstu kutiju ili nekoliko starih knjiga pored sudopere i podignite na njih stopalo dok tu stojite. Dok čekate u redu, koristite stepenik ili ivičnjak. S vremena na vreme promenite položaj podizanjem drugog stopala. Ovo prebacivanje težine omogućava naizmenično opuštanje opterećenih mišića leđa.

SVAKODNEVNO VEŽBANJE

Kada osetite da vam je bolje, svakog dana bez izuzetka radite vežbe za istezanje i jačanje. Svaku od navedenih vežbi ponovite deset puta.

Vežba br.1 - Lezite na stomak, savijte ruke u laktovima (uz telo) tako što ćete dlanove postaviti pravo ispod ramena. Držeći kukove pripijene uz podlogu, polako podižite gornji deo tela. U jogi ovaj položaj poznat je kao sfinga.

PREVENCIJA ILI LEČENJE, BIRAJTE: Da li znate osnovne podatke o svom zdravlju?

Vežba br.2 - Zauzmite četvoronožni položaj sa kolenima razmaknutim u visini kukova. Izvijte leđa nagore, tegleći se kao što to radi mačka. Zadržite se nekoliko sekundi i spustite u prvobitni položaj. Ponovite. U jogi se ova vežba naziva, pogađate, mačka.

Vežba br. 3 - Lezite na leđa sa savijenim kolenima. Polako povucite svoje desno koleno ka grudima dok ne osetite istezanje u donjem delu leđa. Brojite do pet, zatim polako spustite nogu. Promenite nogu. 

Vežba br. 4 - Ovo je najvažnija vežba. Lezite na stomak, čelo je na podu, a ruke uz telo. Držeći kukove pritisnute uz podlogu, podignite desnu ruku i levu nogu. Spustite i zamenite strane.

Vežba br. 5 - Još jedna asana (položaj iz joge) koja se zove balasana i koja je veoma opuštajuća. Sedite na pete i ispravite leđa. Spustite se do poda sa ispruženim rukama i dobro istegnite. Vratite se u prvobitni položaj. 

 

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]