Autor: wall.hr

15.11.2016

NAUČNICI TVRDE: Konzumacijom cimeta postaćete pametniji

Ljubav

NAUČNICI TVRDE: Konzumacijom cimeta postaćete pametniji

Cimet je najbolja hrana za mozak, otkrivaju istraživanja. Saznajte na koji način cimet poboljšava pamćenje i sposobnost učenja

Prema nedavnom istraživanju fakulteta i medicinskog centra Rush, cimet se pokazao najboljom hranom kada su u pitanju kognitivne prednosti.  Studija sprovedena od strane neuroloških naučnika otkrila je da hranjenje miševa cimetom znatno poboljšava njihovo učenje i pamćenje. Nauka iza koje stoji zašto i kako bi to uopšte moglo biti istinito je fascinantna, a sve se temelji na centrima naše pažnje, odnosno na hipokampusu, delu mozga koji stvara, organizuje i razvija podatke.

TREBA VAM SAMO 5 SEKUNDI! Naučnici kažu da je ova navika ključna za mršavljenje!

Nakon što je nahranjeno čistim cejlonskim cimetom, telo miševa počinje da ga metabolizira u natrijum - benzoat, hemijski spoj koji se koristi u lečenju oštećenja mozga. Kada natrijum - benzoat uđe u mozak miševa, dolazi do porasta nivoa CREB-a (proteina koji su uključeni u pamćenje i učenje), a to stimuliše plastičnost neurona u hipokampusu, među ostalim neočekivanim učincima. Rezultat je veoma poboljšano pamćenje i razvijenija veština učenja procenjena nastupom miša u tipičnom "lavirint" eksperimentu.

"Ovo bi mogao biti jedan od najsigurnijih i najjednostavnijih pristupa kako pretvoriti loše učenike u dobre učenike," kaže Kalipada Pahan, glavni istraživač studije.

KRVNA GRUPA OTKRIVA koji poremećaj preti vašem telu!

Poslednji pozdrav: Sahranjen zastavnik Mijodrag Tošković
Društvo

Poslednji pozdrav: Sahranjen zastavnik Mijodrag Tošković

Zastavnik Mijodrag Tošković, pripadnik 72. brigade za specijalne operacije koji je stradao prilikom realizacije redovnih vežbovnih aktivnosti desantiranja iz helikoptera na vodenu površinu kanala Dunav-Tisa-Dunav, sahranjen je danas uz vojne počasti u Staroj Pazovi.

18.04.2024