Shutterstock

15:32 Ljubav i zdravlje 0

stil/Informer.rs | 01. 03. 2017.

NEŠTO NIJE U REDU SA JETROM! Ako primetite ove simptome, odmah se javite lekaru

Jedan od najvećih, ali i neophodnih i vitalnih organa u ljudskom telu je jetra

Jetra se nalazi u gornjem kvadrantu stomaka sa desne strane, zaštićena ispod rebara. Njena uloga je ključna za funkcionisanje tela - niko ne može da živi bez jetre.

SIMPTOMI KOJI UPOZORAVAJU NA HELIKOBAKTERIJU! Napada želudac, može biti jako opasna!

Istina je da je jetra jedini organ koji je u stanju da se sam regeneriše, ali do izvesne granice. Ukoliko dođe do oboljenja, samoregenracija prestaje, a sa ugroženom jetrom, ugrožen vam je i život. Najčešće bolesti koje zahvataju jetru su hepatitis, ciroza, masna jetra, ali ima ih još dosta.

Zato treba na vreme da naučite kako da očuvate jetru zdravom, kao i da prepoznate znakove koji ukazuju da sa ovim važnim organom nešto nije u redu.

Prvi znakovi da sa jetrom nešto nije u redu nisu specifični, što znači da ćete ih najverovatnije pomešati sa nečim drugim. Ako primetite sledeće simptome, pomislite i na jetru i posetite lekara:

- glavobolja

- dobijanje na težini

- disbalans hormona

- nepravilno varenje

- hronični umor

- stres i depresija

- letargija

- hronični bol u mišićima i zglobovima

- dijareja

- akne i drugi problemi sa kožom

- zatvor

- bol u stomaku

- nadutost i gasovi

Osim što treba da znate kako da prepoznate znakove oboljenja, važno je da naučite i kako da popravite funkciju jetre i sačuvate je. Za početak, treba da pazite šta jedete, a imajte u vidu i da način života može znatno da utiče na zdravlje jetre.

VODITE RAČUNA! Evo koja "posna" hrana je zapravo mrsna

Kako da poboljšate funkciju jetre

- Pijte dosta vode svakog dana

- Unosite zdrave masti

- Jedite organsku hranu bez previše natrijuma

- Izbegavajte prerađenu hranu

- Ubacite orašaste plodove, zdrave masti, žitarice, fermentisanu hranu, biljne i životinjske proteine u ishranu

- Izbacite rafinisani šećer

- Izbegavajte biljna ulja poput suncokretovog, sojinog, kukuruznog

- Smanjite unos fruktoze na 20 grama dnevno

- Unosite dosta dijetetskih vlakana (brokoli, avkodao, čia semenke, artičoka, klice...)



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]