Informer/shutterstock

14:52 Ljubav i zdravlje 0

srbijadanas/Informer.rs | 10. 03. 2017.

ČESTO STE BOLESNI I OSEĆATE UMOR? Verovatno ne unosite dovoljno OVOGA u organizam!

Ono što reguliše celokupan promet energije u telu, pomaže fizički i mentalni razvoj, a i neophodno je za pravilno funkcionisanje štitne žlezde jeste jod

Naše telo sadrži jod u malim količinama, pa je neophodno da se unosi i hranom. Namirnica bogatih jodom ima dosta, pa je samo pitanje koje ćete odabrati. 

Ipak, posledice manjka joda u organizmu mogu biti ozbiljne. Kod dece se to manifestuje slabijom koncentracijom, otežanim učenjem, a u posebnim slučajevima i usporenim rastom i razvojem. 

Nedovoljno prisustvo u telu manifestuje se grčevima u mišićima, hladnim rukama i stopalima, gojaznošću, depresijom, suvom kožom i lomljivim noktima. Kod žena u trudnoći i za vreme dojenja može da ostavi trajne i nenadoknadive posledice na plod, a koncentracija joda u majčinom mleku direktno odražava sadržaj joda u ishrani majke.

 

 

Jodirana kuhinjska so

Sa 400 mcg joda u jednoj kašičici, jodirana kuhinjska so predstavlja najznačajniji izvor joda. Jodiranje kuhinjske soli je zakonski regulisano u našoj zemlje i u još oko 50 zemalja sveta. Najbolje ju je dodavati pri kraju kuvanja jer se u toku termičke obrade gubi od 50 do 60 odsto joda, a nakon otvaranja ambalaže, kuhinjsku so je neophodno držati u dobro zatvorenoj staklenoj posudi, na suvom i hladnom mestu.

Morska riba

Bakalar, tuna, sardina, brancin, losos i druge morske ribe mogu da obogate organizam neophodnim količinama joda, kao i kalijuma, natrijuma i bakra, dok slatkovodne ribe sadrže mnogo manje ovih elemenata. Stoga se upotreba ribe preporučuje bar dva puta nedeljno.

Plodovi mora

I alge, školjke i drugi plodovi mora bogati su jodom, koji apsorbuju iz okoline. Od algi po bogatstvu ovim elementa prednjače smeđe alge, a ostrige i dagnje od drugih morskih stanovnika. Preporučena dnevna potreba za jodom kod odraslih staje čak u jednu kašiku algi, što podrazumeva 2.000 mcg joda.

 

 

Mleko, jogurt, jaja

I namirnice koje svakodnevno unosimo bogate su jodom, mada u manjim količinama. Jedna šolja mleka sadrži 55 mcg joda, a i meso pernatih životinja, ako su organski gajene, može povoljno uticati na nivo ovog elementa u organizmu.

Orasi

Mladi zeleni plodovi oraha odličan su izvor joda i tirozina, aminokiseline važne za rad štitaste žlezde. Mleveni zeleni orasi pomešani sa medom u jednakoj razmeri smatraju se značajnim prirodnim lekom za hipotireozu.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]