Shutterstock

10:23 Ljubav i zdravlje 0

Klix.ba | 20. 04. 2017.

VEČITA DILEMA! Kako da budete zdravi iako sedite osam sati dnevno na poslu?

Ukoliko spadate u onu grupu ljudi koja je "zarobljena" u kancelariji osam sati dnevno, ne očajavajte. Stručnjaci kažu da postoje načini da budete zdravi uprkos dugom sedenju

Za ove promene nisu potrebna velika prilagođavanja i trebalo bi da ih uvodite svaki dan pomalo. 

1. Fleksibilan sto 

Studija koja je sprovedena u 54 zemlje sveta pokazala je da je vreme koje ljudi provedu sedeći uzrok 3.8 odsto smrtnih slučajeva od ukupnog broja umrlih. Dodatnim istraživanjem utvrđeno je da ne postoje vežbe koje mogu da ponište štetu koju uzrokuje previše sedenja. Ako sedite samo 30 minuta manje dnevno nego inače, to može da ima značajan uticaj na poboljšanje vašeg zdravlja. 

ČAROBNI NAPITAK! Ovaj čaj leči reumu, čisti urinarni trakt i izabacuje višak vode i toksine iz tela!

To možete da postignete korišćenjem fleksibilnog stola koji možete da kupite putem interneta i koji omogućava obavljanje posla u stojećem stavu. Oni koji su ga isprobali kažu da imaju više energije. 

2. Prilagodite svoj monitor 

Ako sedite suviše blizu monitora, to može da prouzrokuje probleme s očima, a ako nije prilagođena visina, dovešće do glavobolje, umora, vrtoglavice i bola u vratu. Monitor treba da se nalazi ispred vas, udaljen dužine jedne ruke. Ekran bi trebalo da bude postavljen malo niže od položaja glave kako biste u njega gledali s blage visine. 

printscreen youtube

3. Pronađite pravu stolicu 

Stolica može da promeni mnogo toga jer u njoj treba da se osećate udobno, ali ujedno mora da podržava vašu kičmu i mišiće. Samo sedenje ‘ubija’ metabolizam, a nepravilno sedenje pogoršava situaciju. Stručnjaci savetuju da uzmete stolicu u obliku lopte jer ona može da stimuliše vaše mišiće, poboljša ravnotežu i primorava vas da sedite ispravno. 

4. Vežbajte za stolom 

I dok sedite možete da vežbate. Možete da trčite u mestu, pomerate noge ili vežbate mišiće ruku. Vežbe pogledajte u videu.

5. Nabavite pedometar 

Nekoliko studija pokazalo je da su osobe koje nose pedometar i postavljaju sebi dnevne ciljeve generalno aktivnije, što doprinosi njihovom boljem opštem zdravstvenom stanju. Prema rezultatima 26 studija, osobe koje nose pedomater naprave 2.000 koraka više svaki dan. 

LOŠA VEST! Gojazne osobe češće pate od migrena

6. Obratite pažnju na držanje 

Položaj tela tokom sedenja ima više uticaja na zdravlje nego što mislite. Nepravilno sedenje može da dovede do opuštanja mišića, krivljenja kičme, i suženja krvnih sudova. Takođe, budi osećanje depresije i smanjuje nivo energije. Vaša stopala moraju da budu postavljena ravno na pod, a butine u ravni s podom. Ne ukrštajte noge, a članke držite ispred kolena. Izbegavajte da krivite leđa, ali ne pravite ni preterani luk dok sedite. Glavu malo istegnite nagore a bradu malo uvucite. Bitno je i da vam ramena budu opuštena i da ih ne gurate unazad.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]