Shutterstock

13:45 Ljubav i zdravlje 0

mondo.rs/informer.rs | 23. 04. 2017.

OD PILETINE DO BOROVNICA: Šta da jedete u skladu sa svojim godinama?

Znamo da su voće i povrće zdravi, slatkiši loši za nas. Znate li koje namirnice treba da "pojačate" u zavisnosti od svojih godina?

Evo koju hranu u kojim godinama treba da jedete da biste imali lepu i zdravu kožu.

U dvadesetim godinama

U tom životnom periodu imate optimalnu mišićnu masu, a kolagen i elastičnost kože su na vrhuncu. Međutim, ako jedete previše mlečnih proizvoda, unosite dosta alkohola, to sve može loše da se odrazi na zdravlje i kožu.

U dvadesetim godinama života bi trebalo da jedete namirnice koje sadrže proteine dobrog kvaliteta, kao što su riba, piletina, žitarice za bolje varenje, povrće i voće zbog antioksidanata koje sadrže.

U tridesetim

U ovim godinama usporava se proizvodnja novih ćelija, proizvodi se i manje kolagena, što znači da postepeno koža postaje tanja. Takođe, postaje suvlja zbog manje proizvodnje sebuma, zbog čega je podložnija upalama. I metabolizam tada polako usporava.

Instagram

Da bi vam koža i dalje bila zdrava i sjajna, u ovom periodu treba da jetede voće i povrće bogato antioksidantima. Namirnice bogate vitaminom C, kao što su citrusi, lisnato povrće i paprika, pospešiće proizvodnju kolagena i poboljšati elstičnost kože.

U četrdsetim

Koža ima sve manje kolagena i sve je manje elastična. Limfni sistem postaje sve manje efikasan, pa je koži sve teže da eliminiše toksine i povremeno osećate nadutost. Nivo estrogena opada, pa je koža manje čvrsta i suvlja je.

Trebalo bi da jedete povrće koje sadrži dosta antioksidanata kako biste hidrirali kožu i pomogli joj da uradi prirodnu detoksikaciju. Unosite masti iz ribe i oraha, to će takođe hidrirati kožu. Namirnice koje sadrže fitoestrogene, poput leblebija i lanenog semena, pomoći će organizmu da uspostavi balans hormona.

U pedesetim

Na koži se mogu pojaviti tragovi pigmentacije ili staračke fleke, naročito na rukama i šakama. Ćelije kože u ovom periodu već imaju 30 odsto manje vlage, pa je opuštanje kože glavna briga, a postaje sve suvlja i tanja. Kod žena, hormonske promene u pedsetim godinama mogu da utiču na kožu i smanje njenu elastičnost.

Instagram

Zdravi proteini, jarko obojeno voće (u koje spada bobičasto voće, kao što su borovnice, ribizle…) i povrće pomoći će normalizaciji nivoa šećera u krvi i nivoa hormona. Naročito je dobro unositi žuto i crveno povrće bogato betakarotenom kako bi se podstakao rast novih ćelija

U šezdesetim

Koža je do tada izgubila već dosta svoje elastičnosti i sve je opuštenija, posebno u predelu oko pazuha i na butinama. Cirkulacija je značajno slabija, pa koža više nema sjaja.

Za zdraviju i sjajniju kožu u ovom periodu treba da jedete zdrave proteine, namirnice koje su izvor vitamina D, kao što su jaja i masna riba (losos, skuša). Voće i povrće neophodni su da koži obezbede antioksidante, koji su važni i za opšte zdravlje.

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]