22.02.2018.
U POTRAZI SA SNOM: Svi prirodni trikovi u borbi protiv nesanice! Public
Ljubav&Zdravlje/D.Katalina | 15.05.2017. | 19:54

U POTRAZI SA SNOM: Svi prirodni trikovi u borbi protiv nesanice!

Nesanica nas drži u stanju umora i nedostatka energije u kojem ne možemo funkcionisati punim kapacitetom i onemogućava nam da uživamo u dnevnim aktivnostima

Shutterstock

Većina ljudi koji imaju probleme sa spavanjem kreće u "potragu za snom". Problem je u tome da što se više trudimo, više se brinemo zbog te poteškoće i teže zaspimo. 

Za većinu ljudi ritual pre odlaska na spavanje koji se sastoji od pranja zuba, ušuškavanja u posteljinu, gašenja svetla šalje poruku mozgu da se opusti i da nas uspava. Kod ljudi koji imaju probleme sa spavanjem ovaj ritual je signal mozgu da se pripremi za dugu i frustrirajuću bitku.

Alkohol nam može pomoći da zaspimo, ali on se u toku noći pretvara u aldehide koji san čine nestabilnim

Ako imate ovakve probleme, sledite nekoliko jednostavnih saveta koji će vam pomoći da prekinete začarani krug i ponovo uživate u ugodnom snu.

1. Idite u krevet u isto vreme svake noći 

Vežbajte redovno, ali ne neposredno pre spavanja. Napravite najmanje pet sati pauze između vežbanja i odlaska u krevet.

Eliminišite ili barem smanjite unos kofeina i cigarete. Svi znamo da zbog kofeina teže zaspimo, ali ono čega mnogi nisu svesni jeste da pušenje pre spavanja može poremetiti san i uzrokovati buđenje tokom noći. Pušenje takođe uzrokuje zagušenje disajnih puteva i upalu sluznice, što može uzrokovati probleme kao kod apneje (kratkotrajni prekid spoljašnjeg disanja uz očuvano unutrašnje disanje).

puckermob.com

Čitajte knjigu

Čitanje u krevetu je popularan i efikasan način da zaspite lakše i brže. Samo 20 minuta čitanja nečega što vas zapravo ne zanima učiniće vas pospanim i zaspaćete u momentu.

Ne okrećite se alkoholu kako bi vam pomogao da zaspite iako ga mnogi koriste kao pomoć za tonjenje u san. To može biti kontraproduktivno. Alkohol nam u svakom slučaju može pomoći da zaspimo, ali on se kasnije u toku noći pretvara u supstancu zvanu aldehidi koja san čini nestabilnim. Još gore, alkohol ometa REM fazu sna koja je od velike važnosti za konsolidaciju memorije.

2. Izbegavajte jelo pre spavanja

Probavni proces može poremetiti san. Uzimajte vitamine. Nekoliko istraživanja je pokazalo da se različiti problemi sa spavanjem dovode u vezu sa manjkom B-kompleksa, kalcijuma, bakra, cinka, gvožđa i magnezijuma.

 

Ako ste napeti, koristite tehnike opuštanja: duboko disanje, jogu, masažu ili laganu muziku za opuštanje

3. Ne spavajte duže i kad možete

Neki ljudi koriste vikend da se naspavaju i ostaju u krevetu do podneva. Rezultat je promena biološkog ritma. S druge strane, ako vam je potrebno osam sati sna, a spavate deset ili jedanaest, vaš san će biti plići i probudićete se s manje energije nego da ste spavali kraće. Jedina okolnost pod kojom je preporučljivo produžiti vreme spavanja jeste oporavak od nedostatka sna.

Brojte ovce

Verovatno zvuči kao bapska priča, ali brojanje ovaca zaista pomaže. Mogli bismo to protumačiti kao oblik meditacije. Rešićete se stresa, anksioznosti i depresije. Meditacijom ćete smiriti um i telo, pa tako i lakše utonuti u san i spavati celu noć. 

4. Ne razmišljajte o problemima

Ako ste napeti, koristite tehnike opuštanja: duboko disanje, jogu, masažu ili laganu instrumentalnu muziku za opuštanje.

5. Probajte prirodne lekove

Koren valerijane je izvrstan blagi relaksant koji pomaže mnogima da zaspe i za razliku od drugih najčešće propisivanih lekova protiv insomnije ne ometaju REM fazu i ne izazivaju pospanost nakon buđenja. Međutim, valerijanu ne bi trebalo uzimati duže od tri nedelje zaredom. Kod nekih ljudi može izazvati glavobolju i stomačne tegobe. Drugi prirodni lekovi koji mogu pomoći jesu gorka metvica ili mačja trava, kamilica i lavanda. 

Pušenje pre spavanja može poremetiti san i uzrokovati buđenje tokom noći

6. Spavaću sobu koristite samo za spavanje

To će vas automatski opustiti nakon ulaska u nju. Ako nakon dvadeset minuta ne uspete da zaspite, nemojte početi da se prevrćete po krevetu. Trzanje i okretanje će samo povećati vezu između odlaska u krevet i problema sa spavanjem. Bolje vam je ustanite i radite nešto dosadno kao gledanje televizije. Vratite se u krevet samo kada osetite da ste pospani.

7. Oprezno sa medikamentima 

Mnogi od njih pomažu privremeno, ali već nakon nekoliko nedelja ili meseci gube učinkovitost. Još gore, ako se nastave da uzimate, mogu dovesti do pogoršanja nesanice. Ako se u ovom stadijumu prekine upotreba medikamenata, problem će se dodatno pogoršati. Rešenje je postepeno smanjenje doze u toku nekoliko nedelja, po mogućstvu pod lekarskim nadzorom.

 

 

OSTAVI KOMENTAR

Ime*

Komentar
Koliko je tri plus pet?
Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]

 Vreme
Beograd 1°  
light snow
1°C
Beograd
  • Beograd
    light snow
  • Novi Sad
    light snow
  • Niš
    broken clouds
  • Subotica
    snow
  • Zrenjanin
    broken clouds
  • Klek
    broken clouds
  • Kula
    light snow
  • Sombor
    light snow
  • Vrbas
    light snow
  • Vranje
    overcast clouds
  • Prokuplje
    broken clouds
  • Leskovac
    light rain
  • Arilje
    fog
  • Kraljevo
    overcast clouds
  • Apatin
    -1°
    light snow
  • Vlasotince
    light rain
  • Pirot
    broken clouds
  • Inđija
    light snow
  • Loznica
    overcast clouds
  • Grocka
    light rain
  • Kovin
    light rain
  • Ruma
    broken clouds
  • Kladovo
    overcast clouds
  • Novi Pazar
    overcast clouds
  • Jagodina
    overcast clouds
  • Ivanjica
    fog
  • Titel
    broken clouds
  • Ub
    fog
  • Bor
    overcast clouds
  • Nikinci
    broken clouds
  • Batajnica
    broken clouds
  • Surdulica
    light rain
  • Ralja
    light snow
  • Zlatibor
    -1°
    fog
  • Popinci
    light snow
  • Kosjeric
    fog

Štampano izdanje