Shutterstock

13:40 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 29. 05. 17.

POBEDITE PMS! Vežbanje, prilagođena ishrana i narodna medicina čine čuda!

Mnogi stručnjaci se slažu da je najbolji lek za predmenstrualni sindrom vežbanje i promena načina ishrane

Predmenstrualni sindrom nisu samo nagle promene raspoloženja i glavobolje, niti samo bol i nadimanje. Ono što je toliko neprijatno ako patite od PMS-a jeste ponavljajuća priroda ovog problema.

Pojedine žene u tom periodu gotovo da nisu sposobne za obavljanje svakodnevnih obaveza, a pritom često nailaze na nerazumevanje u svojoj okolini. Iz tog razloga u apotekama je i vrlo malo sredstava koja mogu efikasno da otklone ovu vrstu ženskih tegoba. Mnogi stručnjaci se danas, međutim, slažu da najbolji recept za predmenstrualni sindrom nije ni lek ni suplement, već vežbanje i promena načina ishrane.

85%
žena prolazi kroz PMS svakog meseca

Šta nije u redu?

PMS može da počne sedmicu ili dve pre početka ciklusa. Uobičajeni simptomi su bol u dojkama, nagle promene raspoloženja, glavobolje, umor, nesanica, razdražljivost, depresija, nekontrolisana potreba za hranom, bol u leđima i nadimanje. 

Crni luk

Protiv neprijatnih simptoma PMS-a može da posluži i crni luk. U danima pred menstruaciju nije loše pojesti po jednu glavicu sirovog crnog luka, jer ova biljka povoljno utiče na regulaciju hormona.

 

Stručnjaci još uvek ne znaju zašto neke žene osećaju efekte PMS-a mnogo više nego druge, ali se smatra da je problem povezan sa hormonima koji nisu u ravnoteži. Glavni krivci su estrogen i progesteron. Nivoi ovih hormona mogu naglo da porastu neposredno pred menstruaciju, a zatim opet naglo opadnu. Može biti da ova variranja narušavaju nivo serotonina, supstance koja reguliše raspoloženje.

Ako PMS ometa vaše uživanje u normalnom životu, porazgovarajte sa svojim lekarom.

Shutterstock

Pokrenite se

Za one kojima je najizraženiji simptom PMS-a nadutost dobro će doći čaj od peršuna ili kleke

Najbolji način da ublažite pomenute simptome jeste da budete u pokretu. Svakog dana upražnjavajte 20 do 30 minuta aerobnih vežbi. Ako vam žustra šetnja i plivanje deluju dosadno (mada su najefikasniji), tu su uvek klizanje, karate, kik-boks, vežbe u vodi, plesanje i još mnogo toga. Vežbanje umanjuje stres i poboljšava raspoloženje, povećava količinu prirodnih supstanci za umirenje bola i opušta mišiće. Vežbanje je, pored toga, i način borbe protiv zadržavanja tečnosti.

Hormon zadovoljstva

Većina simptoma PMS-a smanjuje želju za seksom. Žene su u tom periodu nezadovoljne seksualnim životom, što je verovatno posledica depresije i nervoze koju tada osećaju. Međutim, redovni seksualni odnosi mogu da podstaknu lučenje seratonina, hormona zadovoljstva, i ublaže simptome PMS-a, tvrde lekari.

Crna čokolada

Kada je reč o ishrani, treba smanjiti unos soli tokom celog meseca, a posebno u nedelji pre ciklusa. So doprinosi zadržavanju tečnosti, samim tim i nadimanju. Prerađene namirnice kao što su supe iz kesice, gotovi sosevi i grickalice su posebno bogate solju, pa ih izbegavajte. Čak i hleb iz supermarketa sadrži mnogo soli - pažljivo proverite njegov sadržaj ili probajte sami da ga pečete.

Takođe, smanjite unos šećera, alkohola i kofeina koji pogoršavaju simptome PMS-a. Svoju žudnju za slatkim zadovoljite crnom čokoladom, koja ima manje šećera i masti od mlečne.

Shutterstock

S druge strane, unosite namirnice bogate vlaknima, one pomažu da se odstrani suvišan estrogen iz organizma. Jedite celo zrnevlje, kao što su ječam, ovas i integralni hleb, povrće i pasulj.

Smanjite unos šećera, alkohola i kofeina, žudnju za slatkim zadovoljite crnom čokoladom

Pijte više vode, jer na taj način suvišna so odlazi preko urina, što zaustavlja oticanje i nadimanje. Neka vam mera bude najmanje osam velikih čaša na dan.

Narodna medicina

Istraživanjima je potvrđeno da određeni broj žena koje pate od PMS-a ima snižen nivo kalcijuma, u drugim slučajevima magnezijuma, koje treba unositi putem hrane ili suplemenata. Pored toga preporučuje se unos B vitamina (pogotovo B6), upotreba namirnica bogatih omega-3 masnim kiselinama, lanenog ulja, ulja žutog noćurka.

Za žene koje tih dana muči nesanica narodna medicina preporučuje čaj od lavande ili kantariona. Za one kojima je najizraženiji simptom PMS-a nadutost dobro će doći čaj od peršuna ili kleke.
Ako pored PMS-a imate i neredovne menstruacije probajte čaj od nevena. Vredi napomenuti da u nekim slučajevima može da pomogne i masaža.

 

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]