Pixabay

19:43 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 19. 06. 2017.

LETO NA TANJIRU: Idealno vreme za skidanje ponekog suvišnog kilograma!

Jelovnik obogatite nezasićenim masnim kiselinama poput maslinovog i lanenog ulja, a dnevno pojedite i do pet obroka voća. Pijte puno vode, kuvajte zdravo i šetajte...

Leto je idealno vreme za promenu loših navika u ishrani i skidanje ponekog suvišnog kilograma. Pijace su pune voća i povrća, koji čiste organizam antioksidansima i hrane ga vitaminima i mineralima. Ove dragocene namirnice sadrže i veliki procenat vode i sve elektrolite koje gubimo znojenjem. Za vreme vrelih dana sam organizam traži hranu koja je lagana za varenje, sa više vlakana a manje masnoća i proteina. Jelovnik obogatite nezasićenim masnim kiselinama poput maslinovog i lanenog ulja, a dnevno pojedite i do pet obroka voća. Pijte puno vode, kuvajte zdravo i šetajte...

Povrće i voće

Povrće i voće je nezaobilazni deo dnevnog jelovnika. Tokom dana unesite od dva do četiri obroka voća i tri-četiri obroka povrća. Leti je posebno korisno uživati u kajsijama, breskvama, dinjama, lubenicama, šargarepi i paradajzu, odnosno narandžastom, žutom i crvenom voću i povrću koje podstiče pigmentaciju i sprečava prevremeno starenje kože.

Instagram

Voće i povrće konzumirajte sirovo, kao salate i sokove, ili ga minimalno kuvajte kako biste očuvali sve vredne sastojke

Zdravi proteini

Unosite kvalitetne izvore proteina. Birajte ribu (plavu), belo pileće ili ćureće meso, mahunarke, belanca, orašaste plodove, semenke i krto meso bez uočljivih masnoća.

Oprez na letovanju

Poslednje što želite jeste da na odmoru brojite kalorije, ali ako vaš smeštaj podrazumeva ol-inkluziv, onda bi trebalo da počnete. Naime, prosečan turista sa ovakvim aranžmanom jede više nego kod kuće i unosi dvostruko veću količinu hrane od preporučene, a ta brojka iznosi neverovatnih 5.226 kalorija dnevno. Jezikom vage - dobije tri kilograma za deset dana.

Celo zrno

Jednostavne ugljene hidrate zamenite složenim. Povećajte unos integralnih žitarica (ječam, raž, zob, proso, pšenica), onih bez glutena (heljda, kinoa, amarant), integralnog, crnog ili crvenog pirinča. Ako jedete proizvode od žitarica, poput hleba, testenine ili palente, koristite integralna brašna navedenih žitarica.

Obrano mleko

Mlečni proizvodi s manjim sadržajem masti osiguraće potreban unos kalcijuma i vrednih proteina. Posebno su korisni fermentisani mlečni proizvodi: jogurt, kiselo mleko, kefir, koji sadrže bakterije korisne za održavanje crevne flore, naročito u letnjim mesecima.

Pixabay

Masne kiseline

Obogatite svoj jelovnik nezasićenim masnim kiselinama. Jela pripremajte pomoću različitih hladno ceđenjih ulja, poput maslinovog, lanenog, bundevinog, semenki grožđa... Dobar izvor nezasićenih masnih kiselina jesu i orašasti plodovi i semenke.

Smanjite unos soli, masne i pržene hrane, ali i industrijskih prerađevina i polugotovih i gotovih jela

Tečnost

Unosite bar dva, dve i po litra tečnosti, pri čemu akcenat treba staviti na vodu. Dobra zamena su nezaslađeni čajevi ili domaći prirodni napici od voća ili povrća.

Kuvajte zdravo

Jela pripremajte kuvanjem na pari, na lešo ili pečenjem u foliji. S druge strane, izbegavajte prženje u dubokom ulju, pohovanje i pečenje s puno masti. Voće i povrće konzumirajte sirovo, kao salate i sokove, ili ga minimalno kuvajte kako biste očuvali sve vredne sastojke.

Pixabay

Na crnoj listi

Smanjite unos soli, masne i pržene hrane, ali i industrijskih prerađevina i polugotovih i gotovih jela. Izbegavajte mlečnu čokoladu, pekarske proizvode, slane grickalice, krekere, gazirane sokove i zaslađene napitke. Alkohol i kafa stimulišu izlučivanje vode iz organizma, što doprinosi dehidraciji.

Mališani na povrću

Bazu letnje ishrane dece treba da čine sveže voće i povrće i hrana bogata proteinima. Povrće je najbolje služiti u sirovom stanju: sveža paradajz salata, salata od svežih krastavaca, svežeg kupusa ili narendane sirove šargarepe, odličan su izbor za letnji jelovnik. Deca obično vole voće, te im se, s obzirom na bogatstvo izbora, može ponuditi kao odlična alternativa za slatkiše. Pileće meso i riba sadrže više proteina, a pritom su i lakša za varenje, pa ih možete favorizovati u odnosu na crveno meso. Zbog većeg rizika od dehidracije treba povećati unos tečnosti, pre svega vode. Sokove i sladoled smanjite na najmanju moguću meru jer su obično puni šećera.

 

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]