Shutterstock

14:36 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 26. 06. 2017.

STOMAK KAO BALON: Kako se osloboditi neprijatne nadutosti?

Krivca treba tražiti pre svega u nepravilnoj ishrani, ali i u hormonalnoj neravnoteži, stresu i antibioticima

Da li vas muči neprijatan osećaj u stomaku nakon jela, naduti ste, imate zatvor ili grčeve? Niste jedini, jer procene govore da čak 50 odsto ljudi makar povremeno pati od ovih tegoba. Mada nadutost može da bude znak nekog oboljenja, sama po sebi nije bolest već stanje. Krivca treba tražiti pre svega u nepravilnoj ishrani, ali i u hormonalnoj neravnoteži, stresu i antibioticima.

Izbacite vazduh iz organizma

Za početak izbacite suvišan vazduh iz svog organizma tako što ćete izbaciti namirnice opštepoznate po tome da stvaraju gasove. To su pre svega gluten, šećer i ugljeni hidrati (previše svega), ali i pasulj, kupus, mekinje, karfiol, brokoli, crni luk, suve šljive, suvo grožđe i prokelj.

Pokrenite creva

Ako imate bolne stomačne grčeve, nađite skrovito mesto gde možete da legnete nekoliko minuta. Lezite na leđa i privucite kolena ka grudima. Ovaj položaj omogućava lakši izlazak gasova, što ublažava tegobe. I šetanje je odličan način da podstaknete oslobađanje gasova. U bolnicama je to prvo što lekari preporučuju pacijentima posle operacije da bi podstakli svoja creva da rade.

Takođe, smanjite unos fruktoze, šećera koji se nalazi u medu, voću i voćnim sokovima. Kao i ostali šećeri, fruktoza ostaje u debelom crevu, gde se bakterije njome hrane i stvaraju gasove. Nemojte izbaciti sve voće iz ishrane, ali smanjite unos voćnih sokova i meda.

Problemi sa stomakom mogu biti posledica i netolerencije na laktozu

Problemi sa stomakom mogu biti posledica i netolerencije na laktozu. Probajte da se na nekoliko dana odreknete mlečnih proizvoda i pratite da li to izaziva neko poboljšanje. Fermentisani proizvodi: jogurt, kiselo mleko, kefir... ne samo da ne stvaraju tegobe, već se i preporučuju zbog dobrih bakterija.

Pixabay

Pomoć pri varenju

Đumbir je odvajkada poznat kao lek protiv mučnine i stomačnih tegoba. Napravite ukusan čaj od đumbira i popijte ga nakon večere - fino izrendajte kašičicu svežeg korena đumbira, sipajte preko nje šolju ključale vode i ostavite da se natapa pet minuta. On će stimulisati varenje tako da se hrana neće zadržavati u vašim crevima i doprinositi pojavi gasova. Nana takođe pomaže da se poboljša varenje, a pojava gasova svede na najmanju meru. 

Đumbir je odvajkada poznat kao lek protiv mučnine i stomačnih tegoba

Seme mirođije, koje ima prijatan miris slatkog korena, koristi se stotinama godina za smanjenje gasova i poboljšanje varenja. Seme kima, anisa i celera ima sličan efekat. Žvakanje pola kašičice semena posle obroka će olakšati tegobe, a sva ova semena su dostupna u većim supermarketima u delu sa začinima.

Čaj od kamilice je narodni lek za stomačne bolove, dok kardamom pomaže da bolje svarite hranu. Stavite kašičicu kardamoma u 250 ml vode i polako ga kuvajte deset minuta. Pijte vruć čaj uz obroke.

pixabay.com

MALI TRIKOVI 

o Topla voda i limun - ujutro popijte čašu tople vode u koju ste dodali malo soka od limuna - tako ćete razbuditi probavni sistem i doprineti njegovom boljem radu.

o Jutarnja joga - neki položaji ove drevne veštine mogu da stimulišu rad probavnog sistema. Lezite na leđa, savijte desno koleno i povucite ga prema grudima. Duboko udahnite i na izdisaj dignite glavu i ramena sa poda, a koleno približite nosu. Ostanite u toj poziciji nekoliko sekundi i vratite u početnu poziciju. Ponovite opisanu vežbu tri puta desnom nogom, a potom i tri puta levom nogom.

o Jedite polako - ako vam je to teško pokušajte da odložite viljušku kada su vam usta puna. Ako ispraznite svoj tanjir pre svih drugih za stolom, verovatno jedete prebrzo. Svaki obrok treba da traje dvadesetak minuta.

o Ne pijte tokom jela - ma kako da je važno da tokom dana pijete mnogo tečnosti, nemojte da je konzumirate tokom obroka. Pijući je tokom jela spirate hranu prebrzo i na taj način razvodnjavate dobre bakterije i sprečavate ih da pomognu telu da dobro svari hranu.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]