Shutterstock

12:52 Ljubav i zdravlje 0

Net.hr | 01. 09. 17.

OVIH DESET NAMIRNICA najgore utiču na creva

Otkrivamo prave neprijatelje creva, a neki od njih bi mogli da vas iznenade

Jabuke

Naravno da je voće sastavni deo zdrave ishrane, ali lekari kažu da bi ljudi koji imaju problematična creva trebalo da jedu najviše tri jabuke dnevno. Neki ljudi su intolerantni na fruktozu, što znači da ne vare dobro šećer iz voća. Jabuke imaju naročito visoke nivoe voćnog šećera. Takođe, sadrže šećere poznate kao fermentabilni oligosaharidi, disaharidi, monosaharidi i polioli, koji se slabo apsorbuju u tankom crevu i tako fermentišu, izazivajući simptome.

Majonez

Hormoni oslobođeni kao odgovor na visok sadržaj zasićenih masti kod majoneza mogu dovesti do kašnjenja u pražnjenju želuca i kretanju hrane kroz creva. To može uzrokovati neugodan osećaj nadutosti.

Mekinje

Ovo je paradoksalno, s obzirom na to da kažu da je hrana bogata vlaknima, kao što su mekinje, dobra za creva. Onima koje muči nadutost, mekinje mogu da pogoršaju stanje. Stoga pokušajte da zamenite jutarnju porciju žitarica za ovsenu kašu. Dobar je i musli, iako on može da sadrži puno voćnog šećera.

Shutterstock

Podgrejana testenina

Podgrejani ugljeni hidrati, kao što su testenina i krompir, sadrže ono što je poznato kao rezistentni skrob, koji je teži za varenje. To je zato što jednom kad je kuvana i ohlađena, testenina postaje otporna na normalne enzime u crevima koji razbijaju ugljene hidrate, tako da ih creva tretiraju kao vlakna, što može da pogorša simptome nadutosti. Podgrejana testenina može biti lošija od hladne testenine - istraživanje je pokazalo da skrob u hladnoj testenini postaje još otporniji kada se ponovo zagreje.

Shutterstock

Kafa

Ako patite od nadutosti, ne preporučuje se da pijete više od dve šoljice kafe na dan. Kofein može da uzrokuje probleme jer stimuliše ćelije koje povećavaju pokretljivost probavnog trakta - tako da oslobađa kretanje creva i takođe može da dovede do osećaja nadutosti.

Veganska ishrana

Ishrana bez mesa i mlečnih proizvoda jača zdravlje jer vegani jedu puno povrća. Ali vegani s problematičnim crevima trebalo bi da smanje unos pasulja i mahunarki, kao i voće i povrće s visokim procentom voćnog šećera. Najveći okidači nadutosti su luk, beli luk, artičoke, pečurke i karfiol.

Shutterstock

Alkohol

Alkoholna pića svakako pospešuju simptome nemirnih creva jer utiču na njihovu pokretljivost. Zbog piva možete da imate mekšu stolicu. Pića s visokim koncentracijama alkohola, kao što su džin i votka, mogu da odlože želudačno pražnjenje, što može da rezultira bolom ili nadimanjem.

Žvakaće gume

Žvakanje uzrokuje nadutost i podrigivanje jer se tako unosi dodatan vazduh, koji potom putuje u creva.

AP PHOTO

Brza hrana

Osim dobrih bakterija, u našem telu žive i loše bakterije, koje uzrokuju upalne procese, koji potom stvaraju nadutost. Hemikalije poznate kao emulgatori posebno su loši za to - ubijaju više korisnih bakterija i omogućavaju lošima da se razvijaju, piše Dejli mejl. Neka istraživanja sugerišu da brza hrana može da prepolovi broj korisnih bakterija u crevima za samo deset dana.

Gluten

Reč je o proteinu koji se nalazi u pšenici, ječmu i raži. Nekada se mislilo da gluten izaziva probleme samo kod osoba s celijakijom, ali stvar je ipak složenija od toga. Neki ljudi imaju iste simptome, ali negativan test na markere za bolest. Takvi pacijenti treba takođe da izbegavaju gluten.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]