Pixabay

20:35 Ljubav i zdravlje 0

Mondo.rs/Informer | 18. 12. 2017.

SEZONA SLAVA: Kako da se ne ugojite?

Sezona slava i praznika je počela. Oni koji se brinu da je obilna srpska trpeza direktna pretnja po njihovu liniju, nemaju razloga za strah. Evo kako da kombinujete slatko i slano, a da se ne ugojite

Strategija počinje od ranog jutra

Mnogi prave grešku i na slavu odlaze praznog stomaka u nadi da će tamo nadoknaditi propušteno, kao i da će ova strategija proći “bezbolno” po liniju. Ah, kakva pogrešna ideja. Osim što ćete poremetiti energetski balans, gladovanje, a potom prejedanje je jako loše za organizam, pa tako stvarate rizik od nadutosti i bolova u stomaku.

Nije poenta da se odričete hrane već da naučite kako da pravilno kombinujete namirnice. Sa tim je saglasan i nutricionista Ljubiša Knežević koji kaže da je brojanje kalorija veoma važno, ali da u jelu treba i uživati. On preporučuje da svoj dan započnete laganijom ishranom, kako biste ostavili "mesta" za kasnije.

Pixabay

Idealan izbor za doručak je omlet od dva jaja koji ne prelazi 190 kalorija, a za ručak obrok salata u vrednosti od 400 kalorija. Na taj način ostavljate čak 1.600 kalorija za slavu, što uopšte nije malo i pruža vam mogućnost da pojedete od svega pomalo.

Stigli ste na slavu, šta sad?

S obzirom na to da se srpska tradicionalna ishrana ne može pohvaliti malom količinom ugljenih hidrata, greška koju mnogi prave jeste nebrojanje kalorija.

Pixabay

Statistike pokazuju da prosečan slavski tanjir u Srbiji iznosi od 4.000 do 7.000 kalorija. Podsetimo da je preporučeni dnevni unos kalorija do 2.200 na dnevnom nivou. Ako se na stolu nalaze prasetina, jagnjetina, slano, slatko i alkohol, vrlo lako dolazi do prejedanja i preteranog unosa kalorija. Opet, ne možete ni da se pojavite na slavi i pijete samo vodu...

Jedite sve, ali umereno. Kako?

Kontrolišite porcije! Počnite od crvenih vrsta mesa koje će vam pružiti dosta energije. Svinjetina će vam dati najviše proteina i vitamina B, a 100 grama svinjetine ima samo 140 kalorija. S druge strane, jagnjetina sadrži najviše gvožđa i 200 kalorija.

A onda kako ne dodati i malo ruske salate? Jedna kašika ruske salate ima oko 220 kalorija, a uz to sigurno nećete zaobići ni parče hleba od 130 kalorija.

Pixabay

Nemojte da se ustručavate ni da pojedete nešto slatko - najbolji izbor su sitni kolači, a tri komada (sasvim dovoljno da se zasladite) sadrže oko 350 kalorija.

Čaša omiljenog gaziranog pića sadrži 140 kalorija, a ako ste se dodali kolačić viška uvek se možete opredeliti za nekalorijsku verziju Coca Cole Zero koja sadrži 0 kalorija!

Umerenim pristupom ”od svega po malo” nećete uneti više od 1.100 kalorija, a zahvaljujući umerenoj ishrani u periodu pre odlaska na slavu, preporučeni dnevni unos neće prelaziti više od 2.200 kalorija.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]