Pixabay

19:13 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav & zdravlje | 21. 05. 18.

TREŠNJA PEGLA BORE, ublažava bolove, sprečava srčane bolesti i rak...

Omiljeno prolećno voće suzbija simptome astme i alergija, a poznato je i po snažnom protivupalnom delovanju. Trešnje podstiču proizvodnju kolagena, proteina ključnog za zdravlje kože, kostiju i vezivnog tkiva

Predivni mali, okrugli, mesnati plodovi trešnje, čija se boja kreće od bele do tamnocrvene, spadaju među omiljenije voće, koje s nestrpljenjem čekamo u proleće. Još od davnina bile su na dobrom glasu. Narodna medicina trešnju veliča kao lek za giht i artritis, tvrdeći da je 20 trešanja deset puta delotvornije od aspirina. Istraživanja su pokazala da osim toga što mogu da ublaže bolove, trešnje mogu da utiču i na zdravlje kostiju i na sprečavanje srčanih bolesti i raka.

Sve za lepotu

Smatra se da je pradomovina trešnje Mala Azija. Zahvaljujući rimskom vojskovođi Lukulu stigla je u Rim, gde su njeni plodovi postali omiljeno voće rimskih vojnika, koji su verovali da podiže energiju i jača snagu. Prema zapisima rimskog pisca Plinija Starijeg, Rimljani su uzgajali osam različitih sorti trešanja, dok ih danas poznajemo više od 1.500.

Maska protiv bora

Uzmite šaku zrelih trešanja, očistite ih od koštica, ubacite u blender ili propasirajte viljuškom. Dobijenu kašu u tankom sloju stavite na gazu (može i pamučna krpa) i njom prekrijte lice. Posle 20 minuta umijte se mlakom vodom i namažite kožu hranljivom kremom. Primetićete da su vam pore čistije, a lice svežije i blistavije, jer maska hidrira i sprečava produbljivanje bora. Pasirane trešnje možete da pomešate i sa kiselim mlekom da bi efekat bio još veći.

Trešnje po šoljici sadrže zanemarljivih 85 kalorija, ali dosta belančevina, ugljenih hidrata i vrlo malo masti. Veoma je bogata vitaminima A, C, a u nešto manjim količinama i vitaminima B1, B2, B3 i B6. U trešnjama ima dosta folne kiseline, kao i minerala kalcijuma, kalijuma, gvožđa, magnezijuma i cinka.

Zbog bogatstva antioksidansa antocijanina izvrsni su borci protiv slobodnih radikala, suzbijaju simptome astme i alergija, a poznate su i po snažnom protivupalnom delovanju. Osim toga, podstiču proizvodnju kolagena, proteina ključnog za zdravlje kože, kostiju i vezivnog tkiva.

Pixabay

Lekovita svojstva

Zaštita srca - Trešnje se u nutricionističkom smislu smatraju važnim izvorom kercetina. Ovaj flavonoid ima jaka antioksidativna svojstva i na taj način pomaže u sprečavanju srčanih bolesti. Za narodni lek protiv srčanih tegoba treba usitniti 25 grama koštica trešnje, a zatim ih staviti u 80 mililitara jake rakije. Ovako dobijen sadržaj treba ostaviti da odstoji deset dana na umerenoj temperaturi. Od dobijene tinkture treba piti pet kapljica dva puta na dan.

Prevencija raka - U košticama trešnje nalazi se mala količina amigdalina, nazvanog još i vitamin B17 ili laetril, za koji se smatra da pozitivno utiče na smanjenje tumora i sprečava dalje širenje raka i pomaže kod ublažavanja bolova prouzrokovanih kancerogenim procesima.

Narodna medicina tvrdi da je 20 trešanja deset puta delotvornije od aspirina

Ublažavanje bolova - Jedinjenja koja se nalaze u trešnjama blokiraju upalne enzime i smanjuju bolove. Ovo naročito važi protiv bolova izazvanih gihtom i artritisom.

Kamen u bubregu - Od peteljki trešnje može da se napravi čaj koji podstiče izbacivanje mokraće, što se preporučuje onima čiji organizam stvara kamenčiće u bubrezima. Za pripremu čaja stavite rukohvat peteljki u litar vrele vode i kuvajte dva minuta. Ostavite 15 minuta da se ohladi, procedite i pijte u gutljajima tokom dana.

Pixabay

Trešnje po šoljici sadrže zanemarljivih 85 kalorija

Zdravlje kostiju - Trešnje se smatraju izvrsnim izvorom hemijskog elementa bor, što u kombinaciji sa kalcijumom i magnezijumom, koji takođe sadrže, izuzetno povoljno utiče na zdravlje kostiju. Protiv reume treba osam dana uzastopno piti sok od svežih trešanja. Sok se pije tri puta na dan po jedna čaša.

Hrana za mozak - Bogate su prirodnim šećerom i podižu nivo energije u organizmu, ali i raspoloženje. Zato ako ste depresivni i umorni, umesto čokolade pojedite šaku trešanja. Takođe su i "hrana za mozak", jer podstiču mentalne funkcije, pa ih grickajte ako vam je zbog vrućine oslabila koncentracija i memorija.

Trešnje su najzdravije i najukusnije sirove, a termički obrađene gube značajan deo arome, boje i slatkoće. Da bi trajale duže neoprane ih treba spakovati u plastične kese i u frižideru čuvati najduže dva do tri dana.
Često se koriste za pripremu kolača, torti, nadeva za savijače, voćnih salata, kompota, sladoleda, sokova, smutija, koktela, marmelada, džemova, likera...

RECEPTI:

Shutterstock

Brza slasna pita

Sastojci: 220 g očišćenih trešanja (na četvrtine), kašičica skroba (gustina), 250 g sitnog sira, 150 g sirnog namaza, pola kašičice ekstrakta vanile, 90 g šećera, 3 jaja, 40 g ovsenih pahuljica, 2 lista lisnatog testa, 2 kašike maslaca (istopljenog), listići badema.
Priprema:
Trešnje pomešajte sa skrobom i ostavite sa strane. Pomešajte sitni sir, sirni namaz, vanilin ekstrakt, šećer i jaja. Posudu za pečenje namastite maslacem i stavite prvi list testa, koji treba da bude presavijen da dobijete duplu koru. Testo treba da viri preko ivica. Premažite testo maslacem (dno i ivice), pa po dnu rasporedite polovinu ovsenih pahuljica. Polovinu smese sa sirom izlijte na testo, pa prekrijte polovinom trešanja. Položite drugo testo pa ponovite filovanje: pahuljice, sirni fil, trešnje i sve pospite listićima badema. Testo koje viri presavijte prema sredini posude i malo ga zagrebite viljuškom ili nožem kako bi dobilo rustičan izgled. Pecite na180 stepeni 35-40 minuta ili dok korica ne dobije zlatnu boju.

Shutterstock

Sos od trešanja

Za sosom od trešanja vrlo rado bismo posegli umesto deserta, ali je u ovom slučaju savršen dodatak uz pečenu svinjetinu, teletinu ili divljač.
Sastojci:
500 g trešanja, 100 ml vode, 50 ml belog vina, 40 g šećera, 30 g maslaca, muskatni oraščić, mleveni cimet, so.
Priprema:
U posudu stavite trešnje bez koštica, vino i šećer i pustite da provri. Kuvajte na laganoj vatri 20 minuta sve dok trešnje ne omekšaju. Usitnite ih u električnoj seckalici (ostavite jedan deo zbog teksture) tako da dobijete pire. Pire prelijte u čistu posudu i pustite neka provri, a zatim dodajte maslac i mešajte dok se ne ohladi. Na kraju dodajte so, muskatni oraščić i cimet. Sos od trešanja poslužite uz meso, a kao prilog poslužite krokete od krompira.

Osvežavajući smuti

Sastojci: šolja trešanja (opranih i očišćenih od koštica), banana, sok od pola limuna, kašičica meda, 1 dl vode, 3 kapi ekstrakta badema (ili nekog drugog po želji), 6 kockica leda.
Priprema:
Sve sastojke stavite u blender i dobro izmešajte. Poslužite i konzumirajte odmah.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]