Shutterstock

19:45 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav & zdravlje | 28. 05. 2018.

OD CVEKLE DO TRČANJA: 10 proverenih načina da snizite pritisak!

Većina ljudi ima povišen krvni pritisak, a među njima je i mnogo mladih. Moderni način života i svakodnevni stres uzimaju svoj danak. Nudimo vam savete kako da pomognete sebi

Sedam od 10 odraslih osoba ima povećan rizik od infarkta ili moždanog udara zbog visokog krvnog pritiska. Kancelarijski poslovi, nedostatak vežbe i konzumiranje brze hrane doprinose problemu, pa čak i kod mladih ljudi. Pažnju treba obratiti ako je pritisak konstantno 140 sa 90 ili viši.

Ipak, s tim problemom se možete nositi bez uzimanja tableta, i to pomoću jednostavnih pravila.

Trčite jednom nedeljno

Jednočasovno trčanje, jednom nedeljno, može vam produžiti život za čak šest godina. To su pokazali podaci Centra za srce u Kopenhagenu, koji je sproveo istraživanje u kojem je učestvovalo 20.000 žena i muškaraca starosti od 20 do 93 godine. Naučnici veruju da trčanje ima brojne korisne efekte, među kojima su poboljšanje unosa kiseonika i snižavanje krvnog pritiska. Fizička aktivnost dovodi do snižavanja krvnog pritiska tako što jača srce, koje može da pumpa više krvi sa manje napora, a time se smanjuje pritisak na arterije. Brzo hodanje je efikasno kao i trčanje.

Pixabay

Više od polovine ljudi koji hrču imaju znatno viši pritisak nego što se to očekuje za njihov uzrast

Jogurt

Čaša jogurta dnevno smanjuje rizik od nastanka visokog krvnog pritiska za 30 odsto. Američki naučnici tvrde da kalcijum omogućava krvnim sudovima da se prošire i zadrže pritisak u normali. Osobe koje svakodnevno piju jogurt u periodu od 15 godina imaju 31 odsto manje šanse da dobiju visok krvni pritisak.

Jedite banane

Banane su bogate kalijumom, važnim mineralom koji kontroliše balans tečnosti u telu i pomaže u snižavanju krvnog pritiska.

Smanjite unos soli

So traži vodu i povećava volumen i pritisak krvi u arterijama. Prerađena hrana, kao što su keks, pahuljice i gotova jela, sadrži 80 odsto soli koju konzumiramo. Podaci pokazuju da je 1,5 grama soli na 100 grama mnogo za naš organizam.

Shutterstock

Smršajte

Istraživanja su pokazala da gubljenje samo nekoliko kilograma telesne težine ima značajan uticaj na krvni pritisak. Zbog prekomerne telesne težine srce radi pod opterećenjem, što dovodi do visokog krvnog pritiska.

Kofein povisi pritisak stezanjem krvnih sudova i povećavanjem efekta stresa

Ostavite cigarete

Nikotin u cigaretama stimuliše telo da proizvodi adrenalin, zbog čega srce kuca brže, a time se povećava krvni pritisak. Napor za srce u tom slučaju je veliki. Zato ostavite ili barem smanjite cigarete i time ćete smanjiti i rizik od hipertenzije.

Radno vreme

Četrdeset radnih sati nedeljno u kancelariji povećava rizik od visokog krvnog pritiska za 14 odsto. Taj rizik se vremenom povećava. Radnici koji rade više od 50 sati nedeljno imaju 29 odsto veće šanse da dobiju visok krvni pritisak u odnosu na one koji rade manje od 40 sati sedmično. Prekovremeni rad sprečava osobu da vežba i da se hrani zdravo. Zbog toga se potrudite da odvojite vreme za opuštanje i da jedete zdravu hranu.

Shutterstock

Hrkanje

Više od polovine ljudi koji hrču ima znatno viši pritisak nego što se to očekuje za njihov uzrast i zdravlje. Odricanje od cigareta, alkohola i umereno konzumiranje hrane će pomoći.

Izbegavajte kofein

Kofein povisi krvni pritisak stezanjem krvnih sudova i povećavanjem efekata stresa. Zato ga treba izbegavati kad god je to moguće.

Cvekla

Jedenjem cvekle ili pijenjem njenog soka smanjuje se rizik od visokog krvnog pritiska za sedam odsto. Osim cvekle, efikasni su i kupus i spanać.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]