Shutterstock

16:40 Ljubav i zdravlje 2

mondo.rs/informer.rs | 23. 06. 2018.

LOŠ POČETAK DANA: Šta nutricionisti nikad ne doručkuju!

Svi znamo da je doručak "najvažniji obrok", ali ako jedete "pogrešne" namirnice, prave vam više štete nego koristi

Mnogo puta smo već čuli da je važno šta jedemo ujutru jer to pokreće metabolizam i važno je za kontrolu telesne težine. Dakle, nije važno samo da pojedete nešto, već je bitno ŠTA jedete.

Tačnije, "pogrešne" namirnice pojedene za doručak mogu da vam naštete, odnosno da poremete hormone koji imaju presudnu ulogu u kontroli masti u telu.

Evo koji izbori su najgori kad je reč o doručku i šta nutricionisti nikad ne bi pojeli za prvi obrok.

Pixabay

1. Voćni jogurt

U redu je ako koristite "običan" jogurt i u njega dodajete voće jer su šećeri u takvom jogurtu i u voću prirodni. Sa druge strane, ako za doručak jedete voćni jogurt i musli, verovatno time dodajete oko 20-20 grama ili 5-7 kašičica šećera svojoj dnevnoj dozi.

To što izgleda zdravo ne znači da nema dodatih šećera...

Pixabay

2. Palačinke

Palačinke mogu da budu brz i ukusan dorčak, posebno ako vikendom odete negde da prezalogajite. Ali, kada je reč o nutrijentima, sirup, voće, sladoled, krem i slične stvari koje daju ukus palačinkama mogu da sadrže i do 50 grama šećera, kao i veliku količinu rafinisanih ugljenih hdirata, zahvaljujući belom brašnu od kojeg se prave.

Ova kombinacija šećera i skroba rezultira visokim nivoom insulina, zbog čega nije preporučljivo da često jedete palačinke, a posebno ne za doručak.

pixabay.com

3. Slanina i jaja

Jaja se nekako uvek pominju kao opcija za doručak, zahvaljujući tome što sadrže dosta proteina i nutrijenata.

Sa druge strane, ako uz njih jedete dosta masne slanine, pa još uz to uzmete i veliko parče belog hleba, ovaj doručak postaje obrok bogat zasićenim mastima, solju i obrađenim ugljenim hidratima - što je gotovo najgora kombinacija nutrijenata.

Šta je onda najbolja opcija? Poširana jaja sa hlebom od žitarica, a ako baš morate da dodate slaninicu, gledajte da bude što manje masna i neka to bude mali, tanak komad.

Pixabay

4. Zaslađeni napici

Nebitno je da li je vaš izbor voćni smuti napitak, kafa ili nešto treće, ali ako vaš tečni doručak sadrži dosta šećera, uticaće na nivo insulina.

Visok nivo insulina tokom vremena može da dovede do toga da se masti skladište umesto da se sagorevaju. Zbog toga, namirnice koje sadrže dosta koncentrovanog šećera (uključujući i šećere iz voća, dodate šećere, med ili sirup) nisu dobrar izbor za doručak jer podižu nivo insulina.

Generalno, kada je reč o napicima, najbolje je izbegavati zaslađene, a posebno ujutru kada se nivo hormona i apetit "programiraju" za ostatak dana.




zlata

23.06.2018. 20:03

Toliko dijeta,toliko istrazivanja,preparata,predloga,zakljucaka vezanih za ishranu,da coveka slude ....Osnovna pravila su dobar dorucak,rucak podeli sa neprijateljem a veceru daj neprijatelju.Drugo,hleb jesti samo za dorucak,meso ne jesti sa krompirima,pirincem..vec samo sa povrcem i salatom.Voce jesti oko 18h,a umesto mlecne cokolade,bonbone..jesti crnu cokoladu.Setnja ,oko 45 min dnevno ,jer "setnja"po stanu ,ne racuna se u rekreaciju.Alkohol,gazirana pica--nikako!!!Sve ovo moze,naravno ,ako je covek zdrav....a ako pije terapiju ..???Sto manje konzumiranje mesnih preradjevina,a svakodnevno pojesti ujutro ,kasiku mlevenog lana ,izmesanog sa 5 gr morskog orasćića ,prethodno potopljenog u vodu ili kefir....Ribu i belo meso jesti cešće a manje crvenog mesa.....itd..itd...


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]