Pixabay

16:26 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav & zdravlje | 01. 07. 2018.

ZELENI CVETIĆI ZDRAVLJA: Brokoli sprečava alergiju, prehladu, artritis, bolesti oka...

Za brokoli se zna više od 2.000 godina, a lekovita svojstva su mu pripisivana još od vremena antičkih Rimljana

Zamislite namirnicu koja daje sve što vam je neophodno za zdravlje, regeneraciju i detoksikaciju organizma. Pomoću koje možete da sprečite alergiju, prehladu, artritis i bolesti oka. Namirnicu koja daje neophodnu energiju i vitalnost, a uz to i čuva vitak stas. Brokoli je ta čudesna namirnica, a njene dobrobiti za zdravlje su bezbrojne.

34
kalorije ima 100 grama brokolija

Za brokoli se zna više od 2.000 godina, a lekovita svojstva su mu pripisivana još od vremena antičkih Rimljana. Naziv biljke potiče od italijanske reči "brocco", što znači izdanak, mladica. Kod nas je nepravedno zapostavljen na trpezi, iako spada u "superhranu" - pored spanaća i kelja, jedan je od najhranljivijih plodova koji se mogu ubrati u bašti.

Hrana za trudnice

Brokoli je pun minerala kao što su kalcijum, kalijum, gvožđe i magnezijum, i prepun folne kiseline (svi odlični borci protiv stresa). Pored vitamina A, E i B grupe, u njemu se nalazi dva puta više vitamina C nego u spanaću i jednaka količina kao u limunu, te ima važnu ulogu u zaštiti imuniteta. Ova vrsta kupusnjače ujedno prečišćava jetru, a kako je bogata celulozom, reguliše probavu, sprečava zatvor i reguliše nivo šećera u krvi.

Pixabay

Ishrana bogata brokolijem pozitivno deluje i na zdravlje kože, kose i noktiju

Brojna istraživanja su potvrdila da ishrana bogata brokolijem može da spreči rak dojke, želuca i debelog creva. Za lekovita svojstva brokolija zaslužan je antioksidans sulforafan, koji pokazuje antitumorsko delovanje prema navedenim tipovima karcinoma. Da bi se postiglo što bolje preventivno dejstvo, neophodno je nedeljno da se pojede kilogram brokolija. Na taj način rizik za pojavu zloćudnih bolesti se dvostruko smanjuje.

Vitamin B6, folna kiselina i karotenoid lutein iz ovog povrća štite organizam od ateroskleroze, artritisa, snižavaju krvni pritisak i poboljšavaju vid smanjujući dalekovidost, mrenu na oku i konjuktivitis. Brokoli pomaže u borbi protiv gripa i bronhitisa, Parkinsonove bolesti i usporava proces starenja. Kako je bogat vitaminom B9, savetuje se svima koji pate od anemije, a poznat je i kao hrana koja sprečava astmu i alergije.

Pomaže u borbi protiv gripa i bronhitisa, Parkinsonove bolesti i usporava proces starenja

Ishrana bogata brokolijem pozitivno deluje i na zdravlje kože, kose i noktiju. U svrhu lepote može da posluži prohlađena voda u kojoj je kuvan brokoli. Umivanje ovom vodom hidrira kožu i doprinosi lepšem tenu.

Ovo povrće se posebno preporučuje trudnicama jer sadrži veće količine folne kiseline i čak devet vitamina iz grupe B, ali bi trebalo da ga izbegavaju osobe koje imaju kamen u bubregu ili su mu sklone.

Pixabay

Na trpezi

Da bi se postigla što veća iskorišćenost dragocenih hranljivih materija, brokoli je najbolje jesti u sirovom stanju ili ga kratko obarite u ključaloj posoljenoj vodi, najduže pet do šest minuta. Za jelo se pored cvetova upotrebljavaju i listovi i stabljika, a začini koji se savršeno uklapaju iz brokoli su svež muskatni oraščić, beli luk i pečeni pinjoli.

Podjednako se slaže uz jela od mesa i ribe ili testeninu, a čorba od brokolija uz dodatak pršute ili sira je posebna poslastica.

RECEPTI:

Fusili s brokolijem

Sastojci: 250 g testenine, jedna kobasica, 2-3 čena belog luka, manji brokoli, pola manjeg pakovanja slatke pavlake, maslinovo ulje, malo rendanog parmezana.
Priprema:
Fusile skuvajte al dente, kobasicu iseckajte na kockice, brokoli iskidajte na cvetiće. Na maslinovom ulju propržite nakratko beli luk, dodajte brokoli i kobasice, a posle 2-3 minuta i slatku pavlaku da prokuva. Povrće i kobasicu pomešajte sa fusilima, izručite u vatrostalnu posudu, pospite parmezanom i zapecite 10-ak minuta na 200 stepeni.

Shutterstock

Čorba od brokolija i krompira

Sastojci: kašika maslinovog ulja, kašika putera, srednji luk, čen belog luka, pola kilograma krompira, so i biber prema ukusu, 1 kg brokolija, 1l pileće supe ili vode, kašika limunovog soka, izrendan parmezan i perca vlašca.
Priprema:
Stavite u lonac ulje i puter da se zagreju. Dodajte iseckani luk i dinstajte ga par minuta dok ne postane staklast. Dodajte iseckan krompir i pržite ga dok ne postane hrskav, uz povremeno mešanje. Dodajte so i biber prema ukusu, i beli luk. Na kraju dodajte iseckan brokoli i supu, odnosno vodu. Pojačajte vatru i kad čorba počne da ključa, smanjite temperaturu, kuvajte sve dok krompir i brokoli ne odmekšaju. Izblendirajte čorbu ručnim blenderom. Dodajte limunov sok i so ukoliko je potrebno. Služite čorbu uz sveže izrendan parmezan i iseckan vlašac.

Osvežavajući frape

Sastojci: 3-4 čaše brokolija, 2 banane, čaša kupina, čaša borovnica, kašika meda, 2 čaše vode.
Priprema:
U blenderu sameljite brokoli i vodu. Zatim dodajte ostale sastojke i meljite još 1-2 minuta da biste dobili ujednačenu smesu. Ohladite u frižideru ili dodajte kockice leda.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]