Pixabay

11:14 Ljubav i zdravlje 0

b92.net/informer.rs | 12. 07. 18.

NAUČNICI TVRDE: Kari je uspešan u borbi protiv raka

Novo istraživanje je pokazalo da je indijski začin kari uspešan u borbi protiv raka

U eksperimentu rađenom na miševima naučnici su pronašli da jedinjenje kurkumin, koje daje kariju jarko žutu boju, može da uspori rast karcinoma dojki, kao i različite oblike raka krvi, piše Dejli mejl.

Glavni sastojak začina utiče na reprodukciju ćelija, odnosno sprečava njihovo deljenje kao i uništavanje drugih ćelija.

Iako istraživači sa Univerziteta Kalifornija kažu da konzumiranje karija ili suplementa ne može da uništi ćelije raka, ovo otkriće može da dovede do razvoja novih načina lečenja.

Pixabay

Kurkumin, jedinjenje za koje se ranije smatralo da ima snažno antikancerogeno dejstvo, zapravo bi mogao da bude 500 puta jači nego što se prethodno mislilo. Laboratorijski testovi su otkrili da kada se kombinuje sa lekovima za određenu vrstu raka krvi, kurkumin utiče na bolju efektivnost leka.

Istraživači kažu da njihova otkrića nisu bila očekivana, pa se sada nadaju da će moći da razviju novi lek za rak koji će se zasnivati upravo na kurkuminu.

Naučnici smatraju da bi kurkumin mogao da se koristi u borbi protiv raka, pošto kada se u krvi veže za određeni tip enzima (DYRK2), ćelije tumora ne mogu brzo da se reprodukuju.