Pixabay

22:07 Ljubav i zdravlje 3

Medikal dejli/Informer.rs | 03. 08. 2018.

ETO TI GA SAD! Doručak nije najvažniji obrok dana, ako želite da smršate!

Ako ste od onih koji žele da izgube kilograme, doručak nikako ne bi trebalo da vam bude najvažniji obrok dana, piše njujorški Medikal dejli

Tekst koji potpisuje stručnjak za korektivno vežbanje, funkcionalno kretanje, rehabilitaciju i fitnes ishranu Džeri Dženesis objašnjava tri ključne stvari važne za mršavljenje. 
Tokom dana je potrebno imati što je moguće niže nivoe insulina, i to bez ikakavog naglog porasta njegovog lučenja. Glukagon, koji deluje suprotno od insulina, treba da bude maksimalan. Takođe, hormon rasta koji kada vežbamo šalje organizmu signale da se luči, treba da bude optimalan. 

Doručak zaustavlja sagorevanje masti 
Gubitak masti i gojenje su hormonalne stvari. Radi se o hormonima koji će organizmu ili poručiti da otpuštaju energiju uskladištenu u masnim ćelijama, da bi je sagoreli, ili da će je uskladištiti za kasnije potrebe. Dva važna hormona su u pitanju, insulin i glukagon. 
Ujutro, kada se probudimo, naš organizam je tokom noći gladovalo, čisteći se od endotoksina i probavnog otpada od večernjeg obroka. Nivoi insulina su na minimumu i to je idealan trenutak da počne sagorevanje masnoće. Cilj je da organizam počinje da koristi uskladištenu energiju, a to je uglavnom mast. 

Pixabay

Ako se probudite ujutro i krenete sa tipičnim doručkom, pecivom, bananama, sokom od pomorandže, jogurtom, žitaricama... insulin počinje naglo da raste i zaustavlja proces sagorevanja masti. Umesto da vam dan počne trošenjem uskladištene energije, organizam će koristiti ugljene hidrate koje ste upravo jeli.

Proteinski doručak i lagano voće  

Ako radite od devet do pet, možda nemate vremena da vežbanjem potrošite ugljene hidrate koje ste ujutro uneli, pa organizam skladišti energiju za kasnije. Dodatno, jutro bogato ugljenim hidratima može da dovede do pada energije tokom radnog dana, a često i do stalne želje za slatkišima ili nekom grickalicom. 

Da li to znači da treba da preskočite doručak? Zavisi šta vam je cilj. 
Ako ste sportista ili planirate intenzivnije vežbanje ujutro, morate da pojedete doručak u kome ima proteina, organskih žitarica i voća. 

pixabay.com

Ako vam je cilj gubitak na težini, dan započnite vodom, čajem ili kafom da biste sprečili jače lučenje insulina, kada znamo da je gubitak masti hormonalna stvar. Ako imate plan da smršate, jedite proteinski doručak i voće niskog glikemijskog indeksa: jabuke, kruške ili šljive. 

Proteini usporavaju probavljanje šećera, što će pomoći da nivo insulina bude stabilan. 

Doručak nije najvažniji obrok dana i zavisi od toga šta želimo da postignemo. Kalorije su i dalje važne kod gojenja i gubitka masnoća, ali zato iskoristite prednost jutra da biste postigli potrošnju masti, a glavne obroke jedite nešto kasnije.



Mićo

05.08.2018. 09:34

Recept je prost: ustajanje u pola 6, trčanje i vježbe razgibavanja 45 minuta, tuširanje, doručak i spremanje za posao. Kilaža se normalizuje, kao i sve ostalo. Lijenost je u pitanju.


Ja

04.08.2018. 10:53

100god je doručak najvažniji a sad od jednom ne. Kako da ne, svi obroci su podjednako važni uključujući uzine.


Miki

05.08.2018. 10:19

@Ja - Zadnjih 100 godina se desila potpuna civilizacijska promena i ljudi vecinom vise ne zive kao hiljadama godina pre. Sedenje, kancelarije, kompjuteri, automobili, masine ... Nekada se ustajalo pre zore da se zapocnu radovi, a sada... mnogima dorucak i ne treba jer nemaju na sta da ga potrose. Nisu svi isti, ali ako nisi siguran pogledas se u ogledalo i uporedis sa antickim idealom. Ako nisi ni relativno blizu tog izgleda koji je primer zdravog tela, onda nesto ne radis kako treba. Bez obzira na godine


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]