Pixabay

12:15 Ljubav i zdravlje 0

24sata.hr.Informer.rs | 05. 08. 2018.

ZDRAVI I VITKI: 3 predloga nutricionista za ovo leto!

Leto je u punom jeku, a vama je zbog zbog nekoliko kilograma viška muka da se skinete u kupaći kostim? Ne očajavajte, uslovi su odlični za letnje dijete

Imajte na umu da je za dugoročno održavanje vitke linije važno pripaziti na navike u ishrani. Ali o tome - na jesen...

1. Dijeta sirovom hranom

Dijeta sirovom hranom zasniva se na unošenju isključivo termički i industrijski neprerađene hrane. Hrana koja se konzumira ne sme biti izlagana temperaturama višim od 50°C da se prilikom termičke obrade ne bi uništili enzimi u biljkama koji omogućavaju najbolju probavu i apsorpciju takve hrane.

Dijeta sirovom hranom se temelji na unosu voća i povrća koje se konzumira celo ili se priprema sečenjem, seckanjem, mlevenjem ili pasiranjem. Pripremaju se i kaše, sokovi i čajevi, a žitarice i mahunarke se namaču i fermentišu čak nekoliko nedelja. Hrana se može prelivati vodom temperature do 50°C.

Jedu se i semenke poput suncokretovih i orašasti plodovi poput lešnika, badema, oraha, indijskih oraščića, a dopušten je i unos ribe (suši, usoljena riba) ili mesa.

Unosi se minimalno pet obroka, doručak, ručak, večera i dva međuobroka, gde doručak uvek počinje čašom vode s dodatkom limunovog soka.

Pixabay

Primer jelovnika 

Doručak: čaša vode s dodatkom limunovog soka , frape od borovnica, narandže i jabuka

Međuobrok: orašasti plodovi po želji

Ručak: salata od mariniranog sirovog lososa, krastavaca, paradajza, posuta semenkama i začinjena maslinovim uljem i limunovim sokom Međuobrok: bobičasto voće

Večera: krekeri s paštetom od avokada

Dijeta sirovom hranom je prilično jednostavna za praćenje, a budući da je vrlo oskudna kalorijama daje brze rezultate. No, dugoročno može predstavljati rizik za zdravlje.

2. Dijeta Francuskinja

Knjiga "Zašto se Francuskinje ne debljaju", koju potpisuje Mirili Džulijano otkriva tajne koje leže iza prehrambenih navika vitkih Francuskinja.One se temelje na umerenom unosu hrane, stvaranju i očuvanju malih rituala, kuvanju korišćenjem svežih namirnica, smanjenju unosa procesuirane hrane, unosu vode i svakodnevnom hodanju i vežbanju.

Dijeta sastoji se od četiri faze: 

1. faza – uz pomoć tronedeljnog dnevnika ishrane treba uvideti kakav je dosadašnji kvalitet ishrane

2. faza – 'reprogramiranje' koje obično traje 3 meseca i podrazumeva shvatanje i prihvatanje veličina serviranja i raznovrsnosti ishrane i nadređivanje kvaliteta kvantitetu hrane

3. faza – stabilizacija – ili uspostavljanje ravnoteže s obzirom na novousvojena pravila ishrane

4. faza – ostatak života. Kada su u pitanju najdraže namirnice, odricanje vodi ravno do preteranog uživanja u hrani, ali isto tako, na tipično francuski način, smatra da su to užici kojih se ne smemo odreći ili se boriti protiv njih.

Pixabay

Primer jelovnika 

Doručak: zobena kaša sa suvim voćem, kafa Međuobrok: grisini štapići, smokve

Ručak: testenina u sosu od paradajza I tunjevine, čaša vina Međuobrok: sladoled

Večera: pileća prsa na grillu, integralni pirinač sa pečurkama

Male porcije i uživanje u svakom zalogaju olakšava pravovremeno prepoznavanje osećaja sitosti što doprinosi učinkovitosti plana

4. Zelena dijeta

Zelena dijeta je u principu lakto-vegetarijanska ishrana namenjena osobama koje žele da skinu višak kilograma. Tokom dijete konzumira se voće, povrće, žitarice i krompir, kao i manje količine nemasnog sira i mleka. Dijetom gotovo da se ne unose mahunarke poput soje, a meso, živinsko, riba i jaja su isključeni sa jelovnika. Dan se započinje voćem koje se prvo pije u obliku isceđenog voćnog soka bez dodatog šećera, a kao doručak jedu se celi plodovi voćke ili voćna salata. Voćna salata može da bude i ukusan međuobrok.

Tokom prepodneva preporučljivo je da se od hrane unosi jedino voće, a nakon što se pojede potrebno je barem pola sata pričekati pre unosa druge hrane. Ostatak dana mogu se konzumirati različite žitarice poput prosa, ječma, heljde, kukuruza.

Pixabay
Žitarice i krompir su najvažniji izvori energije to kom dijete i treba ih konzumirati uz sve glavne obroke. Krompir se uvek konzumira kuvan i preporučljivo je da je pripremljen na salatu ili kao varivo.

Ručak, odnosno glavni obrok treba započeti sokom od svežeg povrća, a kao nezaobilazan deo na tanjiru se nalaze kuvana integralni pirinač ili krompir. Uz ručak se može jesti obilje kuvanog povrća.

Večeru kao i ručak treba započeti svežim sokom od povrća. Za večeru se priprema sveža salata od raznog povrća. Izbor povrća s obzirom na dane ili jela nije strogo određen već je kreiranje salata, kuvanog povrća uz glavno jelo ostavljeno svakome na izbor.

Ulja se gotovo ne koriste. Baš poput voća, mleko i mlečni proizvodi (kiselo mlijeko, jogurt, kefir) se takođe ne smeju mešati ni sa jednom drugom hranom i konzumiraju se samostalno.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]