Shutterstock

11:43 Ljubav i zdravlje 0

Daily Mail | 24. 08. 2018.

OJAČAJTE IMUNITET ZA SAMO 24 SATA! Ne čekajte da se prehladite

Naš imuni sistem je neverovatno kompleksan sistem i vrlo je bitno da funkcioniše dobro jer od njega zavise i drugi delovi tela. Umesto da čekate znakove prehlade, najbolje je da preduzmete preventivne korake kojim ćete da ojačate imunitet, piše Dejli Mejl

Nutricionistkinja Hana Brej daje nekoliko primera kako da tokom 24 sata poboljšate imunitet. 

Dan započnite vodom sa limunom. Ne samo da će da vas hidrira, već će ovaj napitak da ima pozitivan učinak na probavni sistem u smislu pripreme za primanje hrane. 

 - Ovo je vrlo jednostavan način da povećate nivo C vitamina, ključnog sastojka za imuni sistem, a u kineskoj medicini se već godinama veruje kako pomaže u čišćenju i detoksikaciji -  kaže Brej. 

Takođe, preporučuje se konzumiranje dodataka ishrani koji podržavaju pozitivne bakterije dobre za crevnu floru. 

Vaš ručak treba da bude šarenih boja. Narandža i povrće imaju visok nivo beta-karotena, dok ljubičaste vrste voća i povrća sadrže proantocijanidine koji su snažni antioksidansi. 

Pixabay

 - Imuni sistem traži različite sastojke kako bi bio zdrav. Jedenje "duge" različitih boja svakog dana je bitno. Zaboravite na sendviče i umesto toga spakujte svežu salatu duginih boja punu kvalitetnih proteina - kaže Brej.

Umesto da nakon ručka legnete ili sednete za kompjuter, Brej savetuje da prošetate. Na ovaj način snižavate nivo kortizola i povećavate nivo vitamina D. Šetnja se preporučuje u prirodi i zelenim oazama. 

U poslepodnevnim satima jedite užinu bogatu proteinima. Nesoljeni kikiriki, orasi i semenke, kuvana jaja, ovseni kolači sa dimljenim lososom, štapići od povrća s humusom i čija puding su odlični za užinu. 

Vežbajte kada ste odmorni, u protivnom ćete da narušite svoj imuni sistem. 

Večerajte što ranije jer kasna večera može da ošteti probavni sistem i kvalitet sna, pa idite ranije u krevet. San i imunitet su usko povezani. 

 - Istraživanja su pokazala da su učesnici koji su imali dobar noćni san kreirali više zaštitnih antitela od onih kojima je falilo sna. Nedovoljno spavanje negativno utiče na imunitet i slabi ga. Držite se regularnog vremena odlaska u krevet i izbegavajte svetlost ekrana elektronskih uređaja barem sat vremena pre odlaska u krevet. Preporučuje se i da imate kupku u soli od magnezijuma i da čitate knjigu -  zaključuje Brej.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]