Shutterstock

08:25 Ljubav i zdravlje 0

zadovoljna.hr/informer.rs | 09. 09. 2018.

ZDRAVLJE NA TANJIRU: Ovu hranu treba da jedete ako imate problema sa štitnom žlezdom!

Ako imate hipotireozu ili bolujete od Hašimotove bolesti, koja uzrokuje usporen rad štitne žlezde, trebalo bi da pripazite na ishranu. Prenosimo vam savete o tome koju hranu treba da jedete ako imate pomenute zdravstvene probleme

Štitnu žlezdu koja slabo radi možete da “prodrmate” uz pomoć pravilne ishrane. Namirnice bogate jodom, tirozinom, cinkom i selenom poboljšaće rad usporene štitne žlezde. 
Riba 

Ribe poput lososa, srdele, pastrmke i tune bogate su omega-3 masnim kiselinama i generalno su dobre za zdravlje, a takođe pomažu kod hipotireoze zato što su odličan izvor selena. 

Orašasti plodovi 

Oni takođe sadrže veliku količinu selena, pogotovo lešnici, makadamija, indijski i brazilski orah. Šaka orašastih plodova dnevno poslužiće vam kao brzinski obrok, a možete ih ubaciti u druga jela poput salata ili raznih testenina. 
Sveže voće i povrće umesto termički obrađenog 

Povećanje telesne težine jedan je od ranih simptoma hipotireoze. Kako biste smanjili telesnu težinu, ali u isto vreme održavali zdravlje svog tela i štitne žlezde, važno je da u ishranu uvedete sveže povrće i voće umesto termički obrađenog jer je ono zdravije. 

Shutterstock

Termičkom obradom gube se nutrijenti koji su potrebni štitnoj žlezdi, odnosno našem organizmu. 
Morske alge 

Stručnjaci su uočili povezanost između manjka vitamina D i Hašimotove bolesti. 

Ova namirnica često se nalazi na jelovniku vegetarijanaca i vegana, a sjajna je za štitnjaču zato što sadrži veliku koncentraciju joda. Taj nutrijent esencijalan je za pravilnu funkciju štitnjače i proizvodnju njenih hormona. Morske alge bogate su vlaknima, kalcijumom i vitaminima A, B, C, E i K. 
Mahunarke 

Hipotireoza u nama izaziva manjak energije, a organizam možemo da energizujemo uz pomoć raznih mahunarki koje su bogate proteinima, antioksidantima, kompleksnim ugljenim hidratima, vitaminima i mineralima. 

Sadrže vlakna i zato su sjajne za probavu. Pasulj, grašak, bob i sočivo bi trebalo da dodate u svoju ishranu.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]