Shutterstock

15:49 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav & zdravlje | 09. 09. 2018.

KRUŠKA ZAUSTAVLJA VREME: Čuva srce, smanjuje krvni pritisak, jača imunitet...

Za voće koje je Homer u Odiseji nazvao "dar bogova" smatralo se da nas čini lepim, leči mnoge bolesti i zaustavlja vreme. Snižava nivo holesterola u krvi, olakšava konstipaciju, ima protivupalno dejstvo, a pomaže i u lečenju mamurluka

Mekane, slatke kruške idealna su jesenja namirnica za osobe izložene stresu i užurbanom stilu života. Za voće koje je Homer u Odiseji nazvao "dar bogova" smatralo se da nas čini lepim, leči mnoge bolesti i zaustavlja vreme. Osim toga, snižava nivo holesterola u krvi, olakšava konstipaciju, ima protivupalno dejstvo, a pomaže i u lečenju mamurluka.

Kraljica jeseni

Ova kraljica jeseni je odličan izvor različitih minerala i vitamina poput C, K, B2, B3 i B6, kao i kalcijuma, magnezijuma, kalijuma, bakra i mangana. Posebna je zanimljivost to što kruške sadrže i mineral bor, koji pak pospešuje apsorpciju kalcijuma, te su idealne za prevenciju osteoporoze.

Kruška je prirodan izvor energije, jer sadrži znatne količine monosaharida, fruktoze i glukoze, kao i levuloze, najslađeg prirodnog šećera, dok vitamini grupe B, koji pomažu organizmu da se nosi sa stresom, hrane nervni sistem i učestvuju u procesu dobijanja energije iz ugljenih hidrata.

Shutterstock

Vitamin C i bakar štite organizam od slobodnih radikala, a vlakna, posebno pektin, pomažu u održavanju nivoa glukoze i holesterola u krvi i omogućavaju redovno pražnjenje creva, čime smanjuju rizik od raka kolona.

Čaj od lista kruške
U tradicionalnoj medicini kruške se već vekovima koriste za lečenje upale prostate, koja je jedna od najčešćih uroloških dijagnoza muškaraca mlađih od 50 godina. Čaj od lista kruške utiče na izbacivanje kamena i peska iz bubrega i olakšava eliminaciju bakterija iz bešike, a deluje i na upalu zglobova.

Sveže kruške izvanredan su izvor kalijuma, koji učestvuje u regulaciji otkucaja srca, mišićnoj kontrakciji, prenosu nervnih impulsa, metabolizmu belančevina i ugljenih hidrata, izgradnji čvrstih kostiju i zuba, reguliše rad kardiovaskularnog sistema. Iako nije potkrepljeno naučnim dokazima, kruške važe za hipoalergeno voće, zbog čega se među prvima uvode u ishranu dojenčadi.

Sorta kruške viljamovke sadrži veće količine kalcijuma i gvožđa u odnosu na drugo voće, pa se preporučuju kao obavezno voće u ishrani žena iznad 40. godine, dok tri ili više krušaka na dan može da smanji rizik od senilne makularne degeneracije, koja je najčešći uzrok gubitka vida kod starijih osoba.

Kruška je bogata i beta-karotenom, snažnim antioksidansom koji je zaslužan za zaštitu i normalnu funkciju kože, a odgovoran je i za stvaranje pigmenta melanina.

U kuhinji

Pošto vrlo brzo sazreva posle branja, kada ih kupujete, birajte nedozrele i neoštećene plodove, a proces zrenja mogu da nastave u frižideru ili papirnim kesicama na sobnoj temperaturi.

Nemojte da ih čuvate u plastičnim kesicama jer u njima nemaju dovoljno kiseonika, a pojačana je proizvodnja etilena, gasa koji ubrzava proces truljenja. S obzirom na to da lako apsorbuju miris, držite ih podalje i od hrane koja ima jak ili specifičan miris.

Shutterstock

Osim samostalno ili u voćnim salatama, sveže kruške se odlično slažu sa jakim sirevima, kao što su rokfor i gorgonzola. Takođe se mogu konzervirati za zimu sa šećerom u obliku kompota i džema ili sa sirćetom uz semenke gorušice i rena.

Ako do sada niste probali kuvane kruške u slanim jelima, probajte ih kao prilog jelima od teletine ili možda i divljači. Za pripremu kuvanih krušaka koristite nezrele, čvrste plodove, obavezno ih oljuštite i, kako biste izbegli oksidaciju i tamnjenje ploda, poprskajte limunovim ili sokom od pomorandže. Osim uz glavno jelo, kruška je nezamenljiv desert.

RECEPTI:

Shutterstock

Pečene kruške sa đumbirom

Sastojci: 4 veće kruške, 300 ml šlaga, 3 kašike šećera u prahu, 1/2 kašičice esencije vanile, kašičica mlevenog đumbira, 1/4 kašičice cimeta, muskatni oraščić, malo putera.
Priprema:
Kruške operite, oljuštite, isecite napola po dužini, izvadite semenke i poređajte presečenom stranom nadole u puterom podmazan pleh. Pomešajte umućen šlag, šećer, esenciju vanile, malo muskatnog oraščića u prahu, cimet i đumbir. Smesu prelijte preko krušaka. Pleh stavite u rernu zagrejanu na 200 stepeni i pecite oko 35 minuta, da kruške omekšaju i porumene. Dobro ohladite i služite.

Shutterstock

Salata sa kruškama i rukolom

Sastojci: 3 kruške, 200 g rukole, 80 g gorgonzole, 1/4 šoljice maslinovog ulja, 20 kašičice limunovog soka, kašičica meda.
Priprema:
U činiji pomešajte 1/4 šoljice maslinovog ulja sa dve kašičice limunovog soka i jednom kašičicom meda. Posolite i pobiberite po ukusu. U većoj činiji pomešajte rukolu sa kruškama isečenim na tanke kriške, dodajte preliv i dobro promešajte. Preko dodajte izdrobljenu gorgonzolu.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]