POBEDITE ZIMSKI UMOR: 5 načina da podignete energiju!

Shutterstock

18:55 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 10. 02. 2019.

POBEDITE ZIMSKI UMOR: 5 načina da podignete energiju!

Iako dani polako postaju sve duži, i u februaru se mnogi osećaju veoma umorno. Predlažemo vam četiri laka načina da povratite snagu i volju

Zimski umor nas još nije napustio i veoma nam je teško da se ujutru probudimo i da raspoloženi započnemo radni dan. Put od kreveta do kupatila nekad se čini kao večnost, a mnogi ne mogu da se razbude bez popijene krigle kafe.

Neka istraživanja u Velikoj Britaniji pokazuju da se veoma veliki broj ispitanika oseća tokom cele zime veoma umorno i nevoljno. Oko deset odsto onih koji redovno posećuju psihijatra pored problema koje inače imaju, od lekara traže i pomoć kada je reč o hroničnom "zimskom snu" iz kog nikako da se probude. Nivo energije je i dalje u padu, svi čekamo, brojimo dane i minute do proleća, kada nas takođe očekuje onaj prolećni umor. Zato je važno da u ovom periodu podignemo energiju. Evo nekoliko saveta.

Pixabay

1. Iskoristite dnevnu svetlost
Zimski period potpuno nam menja ritam, ciklusi spavanja i budnog stanja se "pomeraju". Mrak pada popodne, mozak kaže da je vreme za spavanje, ali nije. Kada je napolju mračno, telo proizvodi više hormona melatonina, što čini da smo pospani. Zato, pokušajte da pauzu na poslu iskoristite napolju po dnevnom svetlu. Kad god je to moguće, budite napolju na dnevnom svetlu i prošetajte. Čak i samo žustra šetnja može da poveća energiju, da snizi krvni pritisak i podigne raspoloženje.

Shutterstock

2. Spavajte zdravo
Kada prođe popodnevna pospanost, često se dešava da ostanemo budni do kasno u noć. Pokušajte da zaspite uvek pre ponoći. Možda ne možete da ispunite kvotu od osam sati, što bi bilo najbolje, ali barem redovno spavajte, uvek ležite i ustajte u isto vreme. To je spas! Tako ćete izgubiti osećaj neispavanosti i umora. Izbacite TV iz sobe, telefon pomerite da ga ne vidite i ne čujete notifikacije. Tišina i mir - i spavajte!

KOLIKO VRSTA SUZA POSTOJI? Muške suze su krupnije od ženskih!

 

Shutterstock

3. Vežbajte

Jasno je da vam pored umora koji osećate neće pasti na pamet da još i vežbate! Ali, posle samo jednog dana u teretani, vežbanja u kući ili brzog hodanja oko bloka zgrada u kome živite, osećaćete se veoma zadovoljno. Dobro se obucite, i napolje na trčanje ili brzo hodanje!

pexels.com

4. Doručkujte ovsene kaše
Umesto kafe, popijte čaj. Bilo koji. Doručkujte zobenu kašu koja će vam obezbediti nutritivnu vrednost koja vam je potrebna da podignete energiju brzo i lako. Kaša će vam dati neophodan vitamin B koji pomaže da se hrana pretvori u energiju koja će trajati duže. 
Za ručak bar jednom ili dva puta nedeljno uzimajte losos ili neku drugu vrstu ribe koja će vam obezbediti omega-3 kiseline. Ubacite u ishranu sad veoma moderne, ali ne bez razloga, godži bobice, koje su više nego zdrave. 

STOMAK RASTE I OD STRESA! Kako da se rešite "šlaufa" oko struka



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]