ZELENA RIZNICA ZDRAVLJA! Iskoristite sezonu i preporodite se uz prolećni detoks!

Shutterstock

16:05 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 31. 03. 2019.

ZELENA RIZNICA ZDRAVLJA! Iskoristite sezonu i preporodite se uz prolećni detoks!

Spanać, zelena salata, rukola, mladi crni i beli luk, sremuš... prava su riznica antioksidansa, vitamina i minerala, a osim što su hranjivi, vašem organizmu će pružiti i odličan detoks

U proleće najviše volite brze i osvežavajuće obroke, koji istovremeno podižu energiju? Uputite se na obližnju pijacu ili u sopstvenu baštu po najzdravije sastojke koje možete da nađete u ovo doba godine - zeleniš. Spanać, zelena salata, rukola, mladi crni i beli luk, sremuš... prava su riznica antioksidansa, vitamina i minerala, a osim što su hranjivi, vašem organizmu će pružiti i odličan detoks.

Zeleniš poput spanaća i kelja možete dodati u salatu u sirovom obliku, važno je samo da ga prethodno dobro operete. Ukoliko birate blitvu i kupušnjače kao što su prokelj ili brokoli, prethodno ih blanširajte.

ČISTOĆA JE POLA ZDRAVLJA! Ovako ćete ukloniti pesticide sa voća i povrća!

Da bi se vaše salate pretvorile u kompletan obrok, možete im dodati, recimo, integralni pirinač, žito, kus-kus, grašak, pasulj, kozji sir ili orašaste plodove, kao i grilovanu piletinu, tunjevinu, škampe. Sve začinite dresingom po želji i uživajte u raskoši ukusa!

Pixabay

Spanać

Mladi spanać je blagog ukusa i podseća na jače zelene salate. Odličan je izvor folne kiseline, vitamina A i C, kao i vitamin B kompleksa. Bogat je gvožđem i magnezijumom, ali i vitaminom E.

Naša preporuka je da ga jedete svežeg, u salatama, a ukoliko vam je to previše, kratko ga prodinstajte u tiganju na maslinovom ulju i sa mladim belim lukom ili sremušem, tek toliko da "svene". Dragocene nutrijente ćete sačuvati i ako ga pripremate na pari.

Rukola

Rukola je jedna od ukusnijih salata koja je dostupna u proleće, mada pojedinima, nenaviknutim na njen ukus, pomalo "gorči". Bogata je i vitaminima K i A, folatima, hlorofilom i vlaknima.
Rukola je odlična za krv, srce i kosti i izvrsno čisti vaš organizam.

Zelena salata

Kraljica zeleniša, zelena salata dolazi u mnogobrojnim varijacijama, od najpoznatijih puterice i kristalke, preko rimske salate, endivije, ajsberg salate, cikorije, matovilca... Blagog je ukusa, te je idealno kombinovati je sa zelenišem koji je jače, oporije arome.

U zelenoj salati ima kalijuma, fosfora, kalcijuma i magnezijuma, vitamina C, karotena, vitamina E i B grupe, nijacina. Najčešća greška koja se pravi prilikom upotrebe jeste da se odstrane spoljnji, tamniji listovi, koji su dvostruko više bogatiji vitaminom C od unutrašnjih.

Shutterstock

Blitva

Listovi blitve su blagog, prilično neutralnog ukusa, što je čini idealnom za kombinovanje sa krompirom ili kao prilog uz jela od ribe, mada može da se se jede i kao salata. Odlično se slaže s intenzivnim ukusom belog luka i limunom ili limetom.

Bogata je gvožđem, kalijumom, kalcijumom, magnezijumom, manganom, sadrži vitamine B i C. Zbog zavidne količine vlakana izuzetno je blagotvorna za rad creva.

OVO ĆE VAS PREPORODITI! Male promene u ishrani popravljaju raspoloženje!

Zelje

Zelje ima sličnu nutritivnu vrednost kao spanać, bogato je vitaminima A i C, a od minerala gvožđem, kalijumom, fosforom i kalcijumom. Mlado zelje je mnogo ukusnije nego starije, koje pod uticajem sunca dobija gorčinu.

Sveže listove zelja iskoristite za pripremu raznih čorbi, supa, krem supa, soseva u kombinaciji sa raznim sirevima ili pripremu sarmica i pita. Takođe, veoma dobro se slaže sa pirinčem i pečenim krompirom.

Mladi luk

Bele glavice i zelena perca mladog crnog i belog luka su prvi omamljujući začin koji nam dolazi s proleća. Sastojci koji su bogati sumporom otvaraju apetit i podstiču bolje varenje hrane, dok vitamin C jača imunitet. Od minerala su prisutni kalijum, fosfor i kalcijum, a zajedno sa vitaminima B kompleksa štite srčani mišić i kosti.

Mladi luk dopunite svežim listovima peršuna, mirođije i celera, bilo u salatama ili šejkovima od povrća, ili kao dodatak raznim jelima.

Shutterstock

Sremuš

Nijedna biljka ne čisti tako dobro sistem za varenje i krv kao sremuš, zbog čega ga treba jesti što češće. Bogat je etarskim uljima, vrednim mineralnim solima, vitaminom C, karotenom, a biohemičari tvrde da je čak zdraviji od belog luka.

Zanimljivo je da je karakteristični miris poput onog koji ima beli luk kod sremuša prisutan samo dok se jede.

ŠTA KUVATE DANAS? Posni đuveč od tikvica!

Nana, bosiljak

Salate dopunite sa malo sveže nane ili bosiljka, koji će im dati izvrsnu aromu. Nana je veliki saveznik jetre i pomaže u njenoj detoksikaciji.


RECEPTI:

Shutterstock

Salata od spanaća, avokada i korijandera

Sastojci: 1,5 šolja bebi spanaća, manji zreo avokado, 6 čeri paradajza, kašičica rendane kore limete, četvrtina šolje soka od limete, 3 kašike iseckanog korijandera, 3 kašike maslinovog ulja, so i biber
Priprema: Napravite dresing od soka i kore limete, ulja, korijandera i začina, pa prelijte paradajz, avokado i bebi-spanać.

Shutterstock

Salata od rukole, kruške i kozjeg sira

Sastojci: 70 g mlade rukole, kruška isečena na tanke kriške, četvrtina šolje suvih brusnica, četvrtina šolje krupno sečenih pečenih badema, 3 kašike kozjeg sira, 3 kašike maslinovog ulja, kašika jabukovog sirćeta, so, biber
Priprema: U većoj posudi pomešajte rukolu, krušku i brusnice. U drugoj, manjoj posudi pomešajte jabukovo sirće i maslinovo ulje, dodajte so i biber. Rukolu, krušku i brusnice pomešajte sa prelivom, pospite pečenim bademima i na vrh stavite komade kozjeg sira. 

Shutterstock

Sremuš sa jajima i rotkvicama

Sastojci: veza sremuša, veza peršuna, veza rotkvica, crveni luk, 2 kuvana jajeta, morska so, maslinovo ulje, aćeto balzamiko
Priprema: U činiju za salatu stavite crveni luk, posolite i ostavite 10-ak minuta, a onda dodajte ise;ena kuvana jaja, rotkvice, seckani sremuš i peršun. Sve opet posolite i začinite maslinovim uljem i aćetom.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]