DETOKSIKACIJA ORGANIZMA! Evo kako da za samo pet dana očistite telo od otrova!

Pixabay

11:12 Ljubav i zdravlje 0

zenstvena.com | 12. 06. 2019.

DETOKSIKACIJA ORGANIZMA! Evo kako da za samo pet dana očistite telo od otrova!

Ako želite organizam “razbudite” i “očistite” nakon desetak dana obilnih i teških jela potrebno je mnogo više od obične “voćne” jednolične dijete. Nedostatak energije, glavobolje, stalni osećaj nadimanja, neredovna probava, samo su neki od znakova da je organizmu potrebno – čišćenje

Ishrana bogata dijetalnim vlaknima prva je mera čišćenja organizma i creva, dok drugi deo dijete čini adekvatan unos tečnosti, pre svega vode i biljnih čajeva. Uz to, valja ograničiti unos šećera, mlečnih proizvoda (osim fermentisanih mlečnih napitaka poput jogurta, kefira, probiotika). Kiseli kupus je pritom vrlo često nepravedno zapostavljen, a riznica je vitamina C, probiotičkih bakterija i vlakana koji stimulišu imunitet i probavne procese. U ovom tipu ishrane zastupljene su sledeće namirnice: luk, brokoli, heljda, zobena kaša, smokve, šljive, borovnice, jabuke, grejp, mandarine, narandže. Voda je, naravno, neizbežna, jer je neophodna za metaboličke detoksikacijske procese u organizmu. Za uspostavljanje ravnoteže u probavi potrebna je postupna hidracija, a to podrazumeva čašu vode svakih 45 do 60 minuta.

Svežu surutku poželjno je piti do jedan litar dnevno, za prosečnu zdravu osobu, koja nema nikakvih problema s bubrezima, budući da ona stimuliše bubrege i podstiče izlučivanje tečnosti (diuretik). Zeleni čaj valja piti umesto kafe, preporučuju se tri-četiri šoljice dnevno (za osobe koje nemaju povišeni krvni pritisak).

Kao u uobičajenim dijetama, i u ovom programu treba smanjiti unos natrijuma.

pexels.com

DIJETA SA SIRUTKOM – JELOVNIK ZA PET DANA

PRVI DAN

Natašte: Popiti 3 dcl sveže sirutke i šejk: u blenderu izmiksati: 3 kašike zobenih integralnih pahuljica, 1 šoljicu smrznutih borovnica, 2 suve šljive, 1 kašičicu samlevenih lanenih semenki, 1 čajnu kašiku cimeta, 3 dcl sojinog mleka

Međuobrok: Voćna salata: 2 mandarine, 1 grejpfrut naseckan na kocke, 1 neoljuštena jabuka, 1 kašičica cimeta.

Ručak: Rižoto od heljde: pola tanjira kuvane heljde, 1 šoljica kuvanog boba, začiniti s maslinovim uljem i naseckanim peršunom. Pečeni oslić – srednji komad, začinjen s maslinovim uljem. Zelena salata s jabukovim sirćetom i limunovim sokom. 1 šoljica zelenog čaja.

NIJE BAŠ SVAKI HIPOHONDAR UMISLIO BOLEST, možda se u njemu krije 'Fabri'?

Međuobrok: Salata od kiselog kupusa, začinjena s 4 kašičice ulja od semenki bundeve, jedna kriška integralnog hleba.

Večera: Pečena skuša na žaru, s naseckanim lukom. Blitva i krompir.

DRUGI DAN

Natašte: Popiti 3 dcl sveže surutke

Doručak: 3 dcl kefira, umešati 1 kašičicu lanenih semenki.

Međuobrok: Sok od 2 grejpa i 1 dcl razređenog soka aloje vere.

Ručak: Varivo – grašak s repom i šargarepom, 1 kriška raženog hlega sa semenkama.

Međuobrok: Domaći kompot od 2 jabuke, 1 kruške, 5 suhih šljiva, i 3 suhe smokve, 1 žličica cimeta.

Večera: Krem supa od brokolija u koju treba dodati jogurt s malo masti i naseckani beli luk, malo

raženog brašna.

TREĆI DAN

Natašte: 3 dcl sveže surutke

Doručak: Sok od aloje vere, parče raženog hleba, namaz u blenderu pripremljen od 4 mlevene smokve i 2 suve šljive

Međuobrok: U blenderu pripremljen šejk od mleka, 3 suve šljive i pola kruške

Ručak: Varivo od heljde, praziluka, celera, šargarepe i pilećih prsa.

Međuobrok: 2 narandže

Večera: Probiotski posni sir 200 g, salata od crvenog luka, jabukovog sirćeta i maslinovog ulja ,1 kriška raženog hleba

pexels.com

ČETVRTI DAN

Doručak: 1 šoljica zobene kaše sa sojinim mlekom i cimetom, naseckati 5 badema i 1 mandarinu.

Međuobrok: Voćna salata od 1 jabuke, 1 kivija, 1 narandže

Ručak: Kuvani bob, začinjen s maslinovim uljem i lukom ,1 kuvana šargarepa ,1 kuvani krompir, salata od cvekle

Međuobrok: malomasno mleko

Večera: Kuvani oslić i spanać

PETI DAN

Natašte: Sveža surutka – 3 dcl

Doručak: narendane 3 jabuke, cimet po želji.

Međuobrok: Sendvič od 1 kriške raženog hleba, dimljeni tofu, zelena salata

Ručak: Barene i pečene špargle s tri belanca, začiniti s belim lukom, kurkumom i malo soli, kupus salata s jabukovim sirćetom

Međuobrok: mleko s malo masti,2 suve kajsije

Večera: Pečena pastrmka, karfiol kuvan na pari



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]