IZBACITE VIŠAK VODE! Kad vas muči zadržavanje tečnosti u organizmu!

Shutterstock

13:48 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 17. 06. 2019.

IZBACITE VIŠAK VODE! Kad vas muči zadržavanje tečnosti u organizmu!

Iako su diuretici neophodni za neka zdravstvena stanja, jednostavni lekovi za samopomoć - promena ishrane, pijenje biljnih čajeva i izlazak iz kuće u duge šetnje nekoliko puta nedeljno - mogli bi da vam obezbede svu pomoć koja vam je potrebna

Osećaj težine u nogama, otečena stopala i gležnjevi najviše nas muče posle napornog radnog dana i tokom leta. Reč je o tome da telo zadržava tečnost koja inače ide u bubrege - umesto da kroz mokraću izbacite taj višak tečnosti, vaše telo je zadržava između organa i kože. Iako su diuretici neophodni za neka zdravstvena stanja, jednostavni lekovi za samopomoć - menjanje ishrane, pijenje biljnih čajeva i izlazak iz kuće u duge šetnje nekoliko puta nedeljno - mogli bi da vam obezbede svu pomoć koja vam je potrebna.

Šta nije u redu

Ponekad je lako otkriti uzrok zadržavanja tečnosti: previše soli u ishrani je uobičajeni uzrok, ali i dugotrajno stajanje ili sedenje sa spuštenim nogama, suprotno efektu podignutih nogu na osloncu za noge. Višak vode u telu pre menstruacije je rezultat variranja nivoa hormona koji menjaju funkcionisanje krvnih sudova i limfnih žlezda. Mnogo ređe je zadržavanje tečnosti povezano sa oboljenjima srca, bubrega ili jetre, dok je kod starijih uobičajeni uzrok srčana slabost.

(VIDEO) TRIKOVI PROTIV KOMARACA! Soc od kafe tera krvopije!

Shutterstock

Isprobani recept

Peršun je tradicionalan lek protiv zadržavanja vode, odnosno deluje kao blagi diuretik. Da biste napravili čaj, dodajte dve kafene kašike osušenog peršuna u šolju ključale vode i ostavite da se natapa 10 minuta. Možete da pijete do tri šolje ovog čaja na dan.

Vodom protiv vode

Može zvučati čudno da bi unošenje više vode moglo da reši problem zadržavanja tečnosti. Ako ste dehidrirali, vaš organizam čuva vodu da bi se izborio sa onim što vidi kao pretnju nedostatka tečnosti. Takođe, kada pijete više vode, više ćete mokriti i izbaciti soli iz organizma. Stavite dva litra vode u frižider svakog jutra i pokušajte da ih popijete do kraja dana.

Ravnoteža so-kalijum

Jedite manje soli. Većina soli koju jedemo dolazi iz prerađenih namirnica kao što su supe, sosevi, grickalice i čak hleb kupljen u prodavnici. Umesto toga izaberite sveže neprerađene namirnice poput voća, povrća i celog zrnevlja koji se ne nalaze u kutijama, kesama ili konzervama. Ako možete, napravite hleb sami. Kada ipak jedete procesuiranu hranu, potražite onu koja je označena sa "malo soli" ili "malo natrijuma".

Shutterstock

Da li pozvati lekara

Potražite medicinski savet ako zadržavanje tečnosti traje duže od nedelju dana ili izaziva nadimanje tako da pritiskanje vaše kože prstom ostavlja u njoj udubljenje. Ako je ovo stanje rezultat srčane slabosti ili druge ozbiljne bolesti, trebalo bi da budete pod lekarskim nadzorom.

S druge strane unosite više kalijuma. Ovaj mineral ne deluje direktno kao diuretik, ali je prava ravnoteža kalijuma i natrijuma presudna za regulisanje nivoa tečnosti u organizmu. Jedite dosta voća i povrća bogatog kalijumom kao što su banane, avokado, krompir, pomorandže i sok od pomorandže. Ovaj mineral je takođe prisutan u visokoj koncentraciji u mesu, živini, mleku i jogurtu.

Prirodno izbacivanje tečnosti

Pijte od dve do četiri šolje čaja od maslačka na dan. List maslačka je prirodni diuretik, ali i bogat izvor kalijuma. Da biste napravili ovaj čaj, dodajte pola supene kašike suvih listova u jedan litar vode i to stavite da se kuva. Polako ga kuvajte 15 minuta, procedite i ostavite da se ohladi.
Sličan efekat ima i čaj od koprive - sipajte punu kafenu kašiku njenog usitnjenog korena u šolju hladne vode, stavite da proključa, pustite da vri minut, a zatim sklonite sa izvora toplote i pustite da se natapa 10 minuta. Pijte po jednu šolju četiri puta na dan.

SUNCE TREBA DA LEČI, A NE DA RAZBOLI! Kako zaštiti decu od opasnog zračenja?

Shutterstock

Dok gomilate voće i povrće na svom tanjiru jer sadrže kalijum, ostavite malo mesta za celer, lubenicu, špargle i krastavac, jer svi oni sadrže jedinjenja koja deluju kao prirodni diuretik.

SOČNE BRESKVE ZA SUPER ZDRAVLJE! Čiste telo od toksina i štite srce!

Kurkuma, sudeći prema istraživanjima vršenim u Kini, takođe može da pomogne. Ovaj začin ima antiinflamatorna svojstva i omogućava vašim bubrezima da izbace više vode.

Shutterstock

Ograničite oticanje

Redovno vežbajte da biste smanjili oticanje nogu, koje je uobičajena posledica zadržavanja tečnosti. Probajte da veći broj dana u nedelji upražnjavate najmanje 20 do 30 minuta šetanja, trčanja, vožnje bicikla ili drugog vežbanja koje angažuje noge.

Ako su vam otečeni donji deo nogu i stopala, kada dođete kući s posla, lezite na sofu i podignite stopala tako da vam noge budu iznad nivoa srca. Suvišna tečnost će se vratiti u krvotok, otputovati do bubrega i preći u urin. Ako je moguće, jedan ili dva sata dnevno držite noge podignute. Probajte i da se nežno sami masirajte u pravcu od gležnjeva ka kolenima.
 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]