Autor: B92/informer.rs

31.01.2016

(VIDEO) NASA OTKRIVA Zavirite u “vanzemaljska” područja na Cereri!

Zanimljivosti

(VIDEO) NASA OTKRIVA Zavirite u “vanzemaljska” područja na Cereri!

NASA-ina svemirska letelica Don uspela je da načini fascinantan snimak površine Cerere tokom preleta pored ove patuljaste planete

Boje na snimku su pojačane kako bi se lakše podvukle fine razlike u vizualnim svojstvima materijala na površini Cerere.

Naučnici smatraju da oblasti sa plavim nijansama sadrže mlađe, svežije materjale, uključujući jame i pukotine.

Film su napravili članovi tima za kadriranje u okviru misije Don u saradnji sa Nemačkim centrom za avijaciju i kosmonautiku (DLR). Korišćeni su snimci dobijeni prilikom mapiranja Cerere iz orbite.

U toj fazi misije, koja je trajala od avgusta do oktobra 2015. godine, letelica Don je kružila oko nebeskog tela na visini od oko 1,450 kilometara.

(VIDEO) ČOVEČANSTVO NEĆE DOŽIVETI SUDBINU DINOSAURUSA: Ruski naučnici imaju odgovor na ovu pretnju!

Zahvaljujući simuliranom preletu moguće je videti veliki broj kratera koji su uočeni na planeti.

NASA MNOGO GLEDA FILMOVE Ljudi će na Marsu saditi krompir!​

Patuljasta planeta Cerera najveći je objekat u pojasu asteroida, smeštenom između Marsa i Jupitera.

Nakon posmatranja asteroida Vesta u periodu od 14 meseci između 2011. i 2012, letelica Don pristigla je do Cerere u martu 2015. godine. Trenutno je od površine planete udaljena oko 385 kilometara.