Zoran Sinko

15:58 Zanimljivosti 0

poslovni dnevnik/informer.rs | 25. 09. 16.

JURI SE ONO ČEGA NEMA DOVOLJNO! Evo kako se uglavnom donose odluke prilikom kupovine!

Preduzetnici često pretpostavljaju da kupci uvek traže najkvalitetnije i da odluku o kupovini donose pronalaženjem najbolje cene – varaju se

Obe pretpostavke su pogrešne. Kupci su duboko iracionalni i donose odluku o kupovini na osnovu emocija.

Međutim brojna istraživanja pokazuju da su njihove emotivne reakcije visoko predvidive. 

Evo nekoliko zaključaka tih istraživanja: 

1. Jednake cene smanjuju prodaju 

Pokazalo se da će prodaja biti bolja ako su cene neznatno različite nego ako su iste. Na primer ako dve košulje koje koštaju 10,49 evra lošije će se prodavati nego ako jednoj stavite cijenu 10,69, a drugoj 10,99 evra. 

2. Skupa konkurencija povećaće prodaju 

Kupci će pre kupiti proizvod nakon što se suoče sa skupljom alternativom. Dobar primer za to je Tesla Model 3 (35.000 dolara) koji je postao najnaručivaniji model delom zahvaljujući i činjenici da su ga budući vlasnici upoređivali sa postojećim skupim Teslinim modelima. 

OVAKO USLOVLJAVA KUPOHOLIČARKA: Ako mi ne kupi SVE što poželim, nema seksa!

3. Kupci se lakše odluče na kupovinu ako se može platiti na rate 


Premda je cena proizvoda ista, ako se može kupiti na rate, kupci će se pre odlučiti na kupovinu. 

4. Cena se opiše tako da izgleda manja 

Na primer, kupci će se pre odlučiti da nešto kupe ukoliko se uvere da ih to na godišnjem nivou dođe manje nego što plaćaju jutarnju kafu u kafiću. 

5. Kupci će platiti više ako kupuju u "šminkerskoj" trgovini 


Na luksuznom mestu spremni smo platiti dvostruko ili trostruko veću cenu za isti proizvod. Zato hoteli visoke kategorije mogu naplaćivati kafu 5 evra iako u kafiću košta 1,5 evra. 

6. Kupci su spremniji da kupe sve čega nema dovoljno 

Istraživanja su pokazala da smo spremniji posegnuti za novčanikom ako nam se kaže da taj proizvod više neće biti dostupan.

DA LI SU SRPSKA DECA BAHATA, ILI SU KRIVI RODITELJI?! Za maturu bacaju i po 500 evra!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]