13.12.2017.
ŠTA VI MISLITE O OVOM ŠOKANTNOM OTKRIĆU? Naučnici korak bliže presađivanju svinjskih organa LJUDIMA! printscreen youtube
Tanjug | 11.08.2017. | 19:35

Međunarodni tim naučnika napravio je korak napred u presađivanju organa među različitim vrstama, stvorivši genetski modifikovane svinje čiji su organi pogodni za transplantaciju ljudima, objavljeno je u americkom casopisu "Sajans"

Ovaj potez mogao bi da predstavlja revoluciju u presađivanju organa jer bi se genetski modifikovani organi svinja, u koje su umetnuti ljudski geni, mogli transplantirati ljudima umesto retkih organa ljudskih donora na koje se najčešce vrlo dugo čeka.

Zbog sličnosti i kompatibilnosti svinjskih organa s ljudskima, te životinje se već dugo smatraju pogodnim davaocima za takozvanu ksenotransplantaciju.

Da bi se sprečilo odbacivanje životinjskih organa naučnici su još početkom devedesetih godina prošlog veka došli na zamisao da u svinje ubace ljudske gene.

Do sada su problem u presađivanju svinjskih organa predstavljali virusi koji mogu biti zarazni kada je reč o transplantaciji na ljudskog pacijenta.

AP PHOTO

"Sajans" piše da je grupa naučnika koju su predvodila dvojica genetičara s Harvarda, Džordž Larč i Luan Jang, uspešno primenila metodu kloniranja kako bi otklonili gene odgovorne za postojanje virusa u svinjskom DNK pre nego što su pristupili stvaranju 37 svinjskih embriona.

Nadaju se da su na taj nacin prevladali jednu od najvecih prepreka u ovoj vrsti transplantacije.

Privatna kompanija "Genesis" koju su osnovali Larč i Jang, uspela je da "stvori 37 prasadi ciji će organi biti potencijalno dobri za ksenotransplantaciju".

"Sajans" istice da je nedostatak ljudskih organa za presadivanje toliki da svakodnevno u Sjedinjenim Americkim Državama u išcekivanju odgovarajuceg ljudskog donora umre 22 pacijenta.

KOMENTARI (1)

Avatar placeholder

axax

11.08.2017. | 22:25

Amerikancima se moze presadivati i bez modifijacije.

OSTAVI KOMENTAR