Autor: B92

30.11.2017

NASA TRAŽI VANZEMALJCE: Saznaćemo jesmo li sami...

Zanimljivosti

NASA TRAŽI VANZEMALJCE: Saznaćemo jesmo li sami...

NASA planira da pošalje rovera na Mars u nadi da će napokon otkriti vanzemaljce

Novo, značajno unapređeno bespilotno vozilo biće poslato na drugu planetu u sklopu misije Mars 2020, čiji će zadatak biti da pronađe znake nekadašnjeg postojanja mikrobiološkog života.

Novi rover biće naslednik robotskog vozila Kjurioziti 2012 koji se još uvek nalazi na Crvenoj planeti. Izgledaju veoma slično i dele iste tehnologije, s tim što novi rover zadrži novih sedam instrumenata i redizajnirane točkove, tvrde naučnici NASA-e.

Uz pomoć mnogih senzora kojima je opremljen moći će da proučava tlo planete, kako na površini tako i ispod površine. Njegov zadatak biće i da prikupi različite uzorke tla i stena tražeći znake života.

- Ono što budemo saznali na osnovu uzoraka koji će se skupiti tokom ove misije trebalo bi da nam otkrije da li smo sami u svemiru - ističe Ken Farli, jedan od naučnika koji radi na projektu.

Nova tehnologija omogućuje otkrivanje znakove životu na osnovu mikroba. Uz pomoć spektrometra moguće je uočiti i najmanje mrlje veličine zrna soli, ali i pomoću ultraviolentnih lasera registrovati nevidljiv sjaj koji potiče iz prstenova atoma ugljenika.

Primenjene umetnosti važan deo projekta izgradnje beogradskog metroa
Društvo

Primenjene umetnosti važan deo projekta izgradnje beogradskog metroa

Sporazum o saradnji za aktivno uključenje studenata i nastavnog osoblja u projekat izgradnje beogradskog metroa potpisali su juče dekan Fakulteta primenjenih umetnosti prof. Goran Čpajak i direktor JKP „Beogradski metro i voz” Andreja Mladenović. Ovim preduzeće dodatno razvija saradnju sa fakultetima u cilju unapređenja struke, inovacija i tehnološkog razvoja i, od ustanova iz prvenstveno tehničke struke, proširuje je i na fakultete iz oblasti društveno-humanističkih nauka.

17.04.2024