Reuters

09:08 Zanimljivosti 1

Srna | 13. 03. 2018.

NAUČNICI OTKRILI NOVU VRSTU VODE! Led sa Jupitera i Saturna pronađen na Zemlji

Na Zemlji je pronađen "led sedam" (Ice VII), odnosno svemirski led koji je do sada registrovan samo na mesecima oko Jupitera i Saturna

U dijamanatima, iskopanim duboko ispod Zemljine kore, naučnici su pronašli novi oblik vode, odnosno vrstu leda dosad nezabeleženu na Zemlji.

Nova vrsta leda nazvana je "led sedam". Ona je 1,5 puta gušća od običnog leda i ima drugačiju atomsku strukturu.

(FOTO) MISTERIOZNA POJAVA NA NEBU šokirala stanovnike Nevade!

Postoji više različitih vrsta leda koje se razlikuju u gustini i rasporedu atoma.

"Led sedam" je zbijen i atomi kiseonika unutar njega formiraju strukturu u obliku kocke, za razliku od običnog leda, koji ima heksagonalnu formu.

Pritisak potreban za formiranje "leda sedam" može se naći na Zemlji, ali je planeta uglavnom pretopla da bi se struktura ovog leda održala.

Naučnici podsećaju da je "led sedam" pronađen na Saturnovom mesecu Evropa i Jupiterovim mesecima Titan i Encelad.

Pronalazak je objavljen u naučnom časopisu Science.

Goran