Autor: Srna

13.03.2018

NAUČNICI OTKRILI NOVU VRSTU VODE! Led sa Jupitera i Saturna pronađen na Zemlji

Zanimljivosti

NAUČNICI OTKRILI NOVU VRSTU VODE! Led sa Jupitera i Saturna pronađen na Zemlji

Na Zemlji je pronađen "led sedam" (Ice VII), odnosno svemirski led koji je do sada registrovan samo na mesecima oko Jupitera i Saturna

U dijamanatima, iskopanim duboko ispod Zemljine kore, naučnici su pronašli novi oblik vode, odnosno vrstu leda dosad nezabeleženu na Zemlji.

Nova vrsta leda nazvana je "led sedam". Ona je 1,5 puta gušća od običnog leda i ima drugačiju atomsku strukturu.

(FOTO) MISTERIOZNA POJAVA NA NEBU šokirala stanovnike Nevade!

Postoji više različitih vrsta leda koje se razlikuju u gustini i rasporedu atoma.

"Led sedam" je zbijen i atomi kiseonika unutar njega formiraju strukturu u obliku kocke, za razliku od običnog leda, koji ima heksagonalnu formu.

Pritisak potreban za formiranje "leda sedam" može se naći na Zemlji, ali je planeta uglavnom pretopla da bi se struktura ovog leda održala.

Naučnici podsećaju da je "led sedam" pronađen na Saturnovom mesecu Evropa i Jupiterovim mesecima Titan i Encelad.

Pronalazak je objavljen u naučnom časopisu Science.

Goran

pre 6 godina

Muka mi je od ovakvih naucnih teorija i lupetanja. Smesne su mi njihove tvrdnje za nesto sto nemaju dokaza. Sva se njihova istrazivanja svode na teoriju. Ni jedan satelit ili bilo koje vozilo ili ti kako ih oni zovu nije sletelo na tim planetama da bi znali kakva je voda ili struktura njena, ili uooste za zivot, ili ne. Gluposti

qq

pre 4 godine

Gorane, vaš neprijatelj nisu naučnici, već glasila koja objavljuju skraćene, senzacionalističke vesti bez neophodnih detalja. Njima je cilj da vas uzbude, naljute, agitiraju. Naučnicima je cilj da kažu šta je najverovatnije istina znajući sve što do sada možemo znati. Ovo drugo nije ni približno toliko zanimljivo da se čita, ako vas već ne zanima oblast sama po sebi. Izvorni članak potražite na mashable.com.

Katastrofa za Crvenu zvezdu! Važan igrač zbog povrede završio sezonu!?
Crvena zvezda

Katastrofa za Crvenu zvezdu! Važan igrač zbog povrede završio sezonu!?

Košarkaš Crvene zvezde Adam Hanga izgleda je završio sezonu zbog preloma šake! Iskusni mađarski košarkaš je u intervjuu za tamošnju televiziju "M1" otkrio da se najverovatnije neće vraćati na teren do kraja takmičarske godine, pošto je pre dva dana na treningu nakon jedne bezazlene situacije doživeo težu povredu.

19.04.2024