AP/Photo

14:44 Zanimljivosti 2

Tanjug | 12. 05. 2018.

(VIDEO) NASA ŠALJE HELIKOPTER NA MARS! Težak je samo 1,8 kg, ali je 10 puta brži od onog koji imamo na Zemlji

NASA će poslati helikopter na Mars, u okviru misije Marsovski rover, čije se lansiranje planira za 2020. godinu

- Ideja o helikopteru koji nadleće nebo druge planete je uzbuđujuća -  saopštila je NASA.

U prilogu koji je objavio Bi-Bi-Si na svom sajtu navodi se da je u pitanju mali helikopter, težak samo samo 1,8 kilograma, ali da se njegovi rotori okreću 10 puta brže od rotora standardnog helikoptera na Zemlji.

Naučnicima je bilo potrebno četiri godine kako bi napravili helikopter, koji će moći da krene ka Crvenoj planeti.

(VIDEO) SRBI U SVEMIRU! Ka Marsu krenula raketa NASA sa 2.835 imena ljudi iz Srbije!

Pre nedelju dana, NASA je lansirala na Mars raketu "Insajt" (InSight - Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport), u kojoj se nalazi čip sa 2.429.807 imena ljudi sa Zemlje, među kojima je i 2.835 imena osoba iz Srbije koje su poslale podatke putem sajta NASA.

Na sajtu američke agencije za istraživanje svemira objavljeno je da je nakon predatih skoro 2,5 miliona "bording pasova", registracija okončana i da se sletanje robota na površinu Crvene planete očekuje u novembru.

"Insajt" je deo programa NASA čija je misija sletanje robota proizvedenog za kretanje na površini Meseca ili Marsa. Svrha ove misije je istraživanje i otkrivanje procesa koji su oblikovali planete Sunčevog sistema pre više od 4,5 milijardi godina.

lule