Autor: express.hr

06.07.2018

NAUČNICI PRONAŠLI NAJHLADNIJE MESTO NA ZEMLJI! Oboren ruski rekord, OVDE JE MINUS 97 STEPENI!

Zanimljivosti

Ekstremno niska temperatura izmerena je ovih dana i šokirala je mnoge jer je oborila ruski rekord

Koliko zaista može biti hladno na Zemljinoj površini? Izgleda da može biti stvarno jako hladno. Čak minus 97 stepeni Celzijusa, piše Express.hr

Ovu ekstremno nisku temperaturu izmerili su naučnici na najhladnijem mestu na Zemlji - na ledenoj ploči duboko u sredini Antarktika i to tokom duge i mračne polarne zime.

- To je mesto gde su uslovi života na Zemlji najbliži uslovima života na nekoj drugoj planeti -  rekao je voditelj studije Ted Slambos, istraživač Nacionalnog centra za sneg i led na Univerzitetu Kolorado.

PRVE REZULTATE vežbanja moguće je videti već posle dve nedelje

Merenje je iznenadilo mnoge jer je ovako niska temperatura nadmašila rekordni minus izmeren na ruskoj stanici Vostok udaljenoj oko 1300 kilometara od Južnog pola. Te 1986. godine ruski istraživači izmerili su temperaturu od minus 88,8 stepeni Celzijusa, pa je iznenađenje tim veće jer je minus nadmašen za više od 8 stepena.

Ovako hladan vazduh je nemoguće udisati duže vreme. Tek nekoliko udaha bilo bi dovoljno da izazove krvarenje u plućima i brzu smrt. Zato su ruski naučnici nosili maske koje su, pre nego što bi udahnuli, zagrejale vazduh. Iako površina istočnog antarktičkog ledenog pojasa izgleda kao ravna površina, ona se zapravo blago spušta od sredine prema ivicama. Ruska istraživačka stanica Vostok sještena je oko 3,5 kilometara od vrha, pa Skambosova ekipa veruje da bi temperatura na najvišim delovima ledene ploče mogla biti još niža.

NASA SAKRILA ISTINU: Nakon sletanja na Mesec ARMSTRONG POSLAO ŠOKANTNU PORUKU O VANZEMALJCIMA!

Na vrhu ledene ploče nema meteoroloških stanica, pa još niko nije izmerio temperaturu, ali to mogu sateliti dok preleću iznad najjužnije točke zemaljske kugle. Tako su Skambos i njegov ekolege nekoliko godina pratili satelitske podatke i otkrili gde su temperature najniže.

Tanjug

Naravno, pronašli su stotine malih džepova u kojima vlada ogromna hladnoća, a takve tačke razasute su po najvišim delovima ledene ploče. Najhladnija mesta bila su u plitkim udubljenjima u ledu, tamo gde ledena površina nije savršeno glatka.
Naučnici imaju i objašnjenje za ovu pojavu.

- Hladni vazduh spušta se u takve depresije kao što ulazi u kanjone ili doline jeka", kaže Džon Turner, polarni naučnik u britanskom Antarktičkom istraživačkom centru koji nije bio uključen u studiju. "Takva mesta su toliko mala da ih je čak nemoguće videti golim okom -  ističe.

Bora Solunac udario na Đilasa, Ponoša i Miloša Francuza: Teško će objasniti kako to da su uslovi u Beogradu loši, a u Srbiji dobri!

Borislav Novaković iz Narodnog pokreta Srbije, poznatiji kao Bora Solunac, rekao je da su sva tri zahteva koja je opozicija imala ispunjena i istakao da će Miloš Jovanović, Zdravko Ponoš i Dragan Đilas teško odbraniti narodu to što u Beogradu bojkotuju izbore jer kažu da ne postoje dobri izborni uslovi, dok u Srbiji izlaze na lokalne izbore.

25.04.2024