Pixabay

14:05 Zanimljivosti 0

sputnjik.rs/informer.rs | 04. 08. 2018.

METEORIT OTKRIVEN U RUSIJI ČUVA TAJNU! Naučnici nisu videli nikada NIŠTA SLIČNO, a evo zbog čega ćemo se uskoro otimati oko njega!

Meteorit otkriven u Rusiji sadrži novi, tajni mineral koji je jednako tvrd kao dijamant. Otkriće je objavljeno na 81. godišnjem sastanku Meteoritskog društva održanog u Moskvi

Istraživači sa Federalnog univerziteta Ural, Državnog univerziteta Novosibirsk i Geološkog instituta u Sibirskoj podružnici Ruske akademije nauke otkrili su da meteor pronađen u Burjatiji 2016. godine, planinskoj republici u južnom Sibiru, sadrži misteriozni mineral čiju je vrednost teško proceniti.

(VIDEO) REŠENA MISTERIJA BERMUDSKOG TROUGLA! Evo zbog čega su NESTAJALI BRODOVI I AVIONI!

Istraživači su dobili čast da mineralu daju ime jer je utvrđeno da na Zemlji nikad pre takav nije viđen.

Količina nove materije nazvane „uakitit“ bila je toliko mala da su naučnici morali da koriste elektronsku difrakciju kako bi dobili podatke o njegovoj kristalnoj strukturi.

To im je pomoglo da odrede da se mineral stvorio u meteoru u svemiru pri temperaturama većim od 1000 stepeni Celzijusa.

Sićušna zrnca imaju žutu i prozirnu površinu s metalnim sjajem i svetlosivu i ružičastu boju u reflektujućem svetlu. Mohsova lestvica mineralne tvrdoće koristi se za merenje tvrdoće uzajamnim grebanjem različitih minerala, tako što najmekši imaju oznaku 1, a najtvrđi 10.

Tako mineral talk ima tvrdoću od 1, kvarc 7, topaz 8 i dijamant 10. Uakitit ima Mohsovu tvrdoću između 9 i 10, što znači da je tvrd poput dijamanta.