(VIDEO) SENZACIJA U SVEMIRU! Astronomi otkrili mesec van Sunčevog sistema

Tanjug

11:00 Zanimljivosti 0

B92.net/informer.rs | 04. 10. 2018.

(VIDEO) SENZACIJA U SVEMIRU! Astronomi otkrili mesec van Sunčevog sistema

Astronomi su pronašli prvi mesec izvan sunčevog sistema, veličine i mase Neptuna koji kruži oko planete veličine Jupitera, ali s 10 puta većom masom

Otkriće je pravo iznenađenje, ne zbog toga što dokazuje da meseci postaje bilo kuda, već činjenice da je samo pitanje vremena da se pronađe još jedan u zvezdanom sistemu, piše australijski Njuz.com.

Naučnici su bili iznenađeni izgledom egzomeseca koji se dosta razlikuje od našeg meseca koji je kamenit i, kako je nedavno otkriveno, ima led.

- Ogroman je i čudan, ako ga upoređimo sa našim prirodnim satelitom -  kazao je profesor astronomije Dejvid Kiping.

ALARMANTNO! Duža svemirska putovanja bi mogla da ubiju kosmonaute

Novootkriven egzomesec i egzoplaneta koja oko njega kruži, procenjeno je da je nekoliko puta veća od naše najveće planete iz solarnog sistema Jupitera. Obe su gasne, i nalaze se na udaljenosti od 8.000 svetlosnih godina od Zemlje.

Profesor Kipin i autor studije Aleks Tiči, student Kolumbija Univerziteta, kaže da njihove istraživanje koristeći tio NASA-in svemirski teleskop Kepler i svemirski teleskop Hubble koji kruži oko Zemlje brzinom od osam kilometara u sekundi. svemira omogućava prvi jasan dokaz egzomeseca.

Egzomesec je veći od našeg Meseca, prosečne veličine i mase Neptuna, naše najmanje gasne planete. Egzomesec i njegova planeta Kepler-1625, slična je temperaturi našeg sunca.

Egzomesec orbitira oko 3 miliona kilometara oko svoje planete.

Kiping, koji je "većinu odraslog života posvetio potrazi za egzomesecima", vrlo je oprezan prema mogućem otkriću.

U potrazi za egzomesecima, astronomi tragaju za smanjenjem - zamućivanjem svetlosti zvezde prilikom prolaska - tranzita planeta.

Do sada naučnici su otkrili više od 3000 egzoplaneta.